تاریخ : 1401,شنبه 22 مرداد12:43
کد خبر : 92250 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به زرند کرمان



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در سی و یکمین سفر استانی دولت مردمی به استان کرمان سفر کرده است روز جمعه 21 مرداد ماه در گلزار شهدای زرند به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
 
سفر قاضی زاده هاشمی به شهرستان زرند/دیدار با خانواده شهید «علی عظیمی»/افتتاح مجموعه بوم‌گردی شهرستان زرند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی به‌عنوان نماینده رئیس جمهور با استقبال رسمی امام جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی و ... وارد شهرستان ولایتمدار زرند شد.
معاون رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به شهرستان زرند با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در منزل خانواده‌ معظم اولین شهید مدافع حرم شهرستان زرند شهید «علی عظیمی» از نزدیک با خانواده این شهید عزیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به خانواده‌های معظم شهیدان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم قدردانی و سپاسگزاری مسئولان از خانواده‌های معظم شهدا تأکید دارند و قدردانی از خانواده معظم شهدا را وظیفه خود می‌دانیم و در حقیقت دیدار با شما عزیزان توفیقی بزرگ است.
معاون رئیس جمهور در سفر به شهرستان زرند فاز اول مجموعه بوم‌گردی روستای اسماعیل آباد شهرستان زرند را افتتاح کرد و ضمن بازدید از این مجموعه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه و حل مشکلات این منطقه تأکید کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در سی و یکمین سفر استانی دولت مردمی به استان کرمان سفر کرده است روز جمعه 21 مرداد ماه در گلزار شهدای کوهبنان به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و با خانواده شهیدان «علی و محمد فتاحی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده شهیدان «فتاحی» در کوهبنان/آشنایی با مشکلات و نشست مدیران عالی و محلی از اهداف اصلی سفرهای استانی است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با همراهی نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار شهرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و جمعی از مسئولان با حضور در امام‌زاده سلیمانشاه کوهبنان و گلزار شهدای این شهرستان با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه به مقام شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
معاون رئیس جمهور در ادامه این سفر در دیدار چهره به چهره با فعالان و اقشار مختلف مردم شهرستان کوهبنان در جریان مشکلات مختلف آنها قرار گرفت و بر پیگیری رفع مسائل و مشکلات این شهرستان تأکید کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای اداری این شهرستان نیز تصریح کرد: سفر استانی رئیس جمهور به سراسر کشور با دو هدف پیگیری می‌شود، ابتدا اینکه اعضای دولت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم اقصی نقاط کشور قرار گیرند و سخنان مردم را از نزدیک بشنوند و در صدد حل آن باشند.
وی ادامه داد: دومین موضوع نیز توجه مدیران میانی و پایه به سیاست‌های کلی دولت است. رئیس‌جمهور در سطح کلان سیاست‌ها را ابلاغ و بیان می‌کنند اما لازم است جلسه گفتگویی بین مدیران عالی و محلی شکل بگیرد و نشست شورای اداری شهرستان‌ها در سفرهای استانی نیز با این هدف برگزار می‌شود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران شهرستان مشکلات مردم را بیان کردند و اگر فرصت داشتند مسائل بیشتری نیز مطرح می‌کردند، ادامه داد: منابع کشور محدود است و ما باید بتوانیم با تجمیع منابع منطقه‌ای و ملی کار را پیش ببریم لذا مدیریت در این شرایط مشکل است و هرکسی در هر سطح مدیریتی که هست با استفاده از امکاناتی که دولت در اختیارش قرار داده یا امکاناتی که در سطح کشور است باید سعی کند کار را پیش ببرد و به نتیجه برساند. البته در برخی موارد این کار میسر نیست ولی بسیاری از موضوعات نیز در سطح کلان نیست و در داخل استان قابل حل و فصل است.
معاون رئیس جمهور در پایان شورای اداری شهرستان کوهبنان در جمع خبرنگاران گفت: در نشست شورای اداری بحث‌هایی درباره مشکلات این شهرستان مطرح شد و تکیه ویژه‌ای در مورد جاده جدید یا اصلاح مسیر کوهبنان زرند صورت گرفت و این پروژه در پیش نویس مصوبات سفر استانی دولت گنجانده شده است و امیدواریم با تزریق منابع کافی سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان کرمان با خانواده شهیدان «علی و محمد فتاحی» در پابدانا از توابع شهرستان کوهبنان دیدار و سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری را به این خانواده شهید ابلاغ کرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در این سفر همچنین ضمن بازدید از گلزار مطهر شهدای پابدانا به مقام والای شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در سی و یکمین سفر استانی دولت مردمی به استان کرمان سفر کرده است روز جمعه 21 مرداد ماه با اقشار مختلف مردم به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد و در شورای اداری این شهرستان حضور یافت.
 
دیدار چهره به چهره قاضی‌زاده هاشمی با مردم شهرستان زرند/ مشی دولت همراهی و گفت‌وگو با مردم است/استفاده از ظرفیت بسیج و سایر بخش‌های کشور برای رفع مشکلات ضروری است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم شهرستان زرند در جریان مشکلات مختلف آنها قرار گرفت و بر پیگیری رفع مسائل و مشکلات این شهرستان تأکید کرد.
معاون رئیس جمهور در شورای اداری شهرستان زرند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با مردم این منطقه و با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی باعث افتخار مردم کرمان و همه مردم ایران است. در اواخر جنگ تحمیلی زمانی که قطعنامه اعلام شد رژیم بعث عراق با تجهیزاتی که داشت مرزهای کشور ما در هم شکست و جلو آمد اما شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود که اگر خدا بخواهد با وجود اوج فشار دشمن همه چیز درست می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های دفاع مقدس آمار شهدا در جبهه‌های عملیاتی و در معرکه 150 هزار نفر شهید است اما صدام این آمار را 285 هزار نفر اعلام کرد و این به جز 350 هزار نفر از مخالفان رژیم بعث عراق است که صدام آن‌ها را به شهادت رسانده و یا ترور کرده است. تاریخ نشان داد حق با شهید حاج قاسم بود و این موضوع را ثابت کرد که انسانی که به خدا توکل کند همه مشکلات او حل خواهد شد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ملت ایران برای خدا قیام کرد، گفت: در طول تاریخ بسیاری از اقوام برای خدا قیام کردند اما مسیر را ادامه ندادند مثل تاریخ قوم بنی اسرائیل که وسط راه برگشتند و گوساله پرست شدند اما ملت ما بیش از 40 سال است که دست از آرمان‌ها و اعتقادات و حمایت از دین خود برنداشتند و عزت آن‌ها روز افزون شد. اگر امروز در جهان دارای مشکلاتی هستیم و جنگ اقتصادی وجود دارد ما در مسیر حق هستیم. مردم متدین کرمان نیز دارای فرهنگ غنی و امام حسینی هستند و در مسیر انقلاب گام بر می‌دارند.
معاون رئیس جمهور گفت: افتخار دارم که به عنوان نماینده دولت خدمت شما رسیدم. بدون اخلاص کارها به نتیجه نخواهد رسید و با همت عالی و مجاهدانه به نتایج بزرگ خواهیم رسید. سلام رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را به مردم زرند و کوهبنان می‌رسانم و آرزوی توفیق برای مردم این دو شهرستان دارم و اعلام می‌کنم که دولت مردمی در کنار مردم است و دولت در کنار مردم بودن را ارزشمند می‌داند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر دغدغه و مشکلی برای مردم مثل سیل، زلزله و گرانی اتفاق افتاد دولت نمایندگانی را اعزام می‌کند تا مردم از آنها مطالبه‌گری کنند و رئیس جمهور علاوه بر مشکلات کلان کشوری مشکلات جزئی و محله‌ای، منطقه‌ای و در روستا را مورد توجه قرار می‌دهند و همه موظف هستند برای کمک به مردم تلاش کنند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت وظیفه پشتیبانی از مردم را به عهده دارد، افزود: باید از ظرفیت‌های بسیج مردمی و ظرفیت‌های اقتصادی برای حل مشکلات استفاده کرد. همه بخش‌ها باید همت کنند و به تنهایی نمی‌توان کشور را اداره کرد و هر کسی با توانایی که دارد باید پای کار بوده و مطالبه‌گر دولت باشد.
معاون رئیس جمهور گفت: دولت از تیم مدیریت خودش انتظار کار اثر بخش دارد تا مشکلات در شهرستان‌ها پیگیری شود. در مورد گلزارهای شهدای استان کرمان اعتباراتی پیش‌بینی می‌شود که استاندار و مدیرکل‌ بنیاد استان این اعتبارات را در شهرستان‌های مختلف استان بنا بر نیاز و اولویت‌بندی ساماندهی می‌کنند و در مورد اعتبارات دیگر استانی نیز این ساز و کار وجود دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهرستان زرند خاطرنشان کرد: در مصوبات دولت و پیش از سفر آقای رئیس جمهور منابع مالی پیش بینی می‌شود. امیدوار هستم که خداوند توفیق خدمت خالصانه و بی‌منت را به ما بدهد زیرا اگر صداقت و اخلاص باشد کارها به درستی انجام می‌شود.
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پایان نشست شورای اداری در جمع خبرنگاران نیز گفت: مشی دولت همواره گفت‌وگوی رودررو با مردم است، البته امکان اینکه دیدارها و نشست به صورت گسترده باشد وجود نداشت ولی اقشار مختلف مردم مسائل خود را در این سفر مطرح کردند و مشکلات به صورت موردی پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه عرض ادب خدمت شهدای استان و خانواده این عزیزان و ایثارگران استان داشتم که در این زمینه هم جلسه‌ای داشتیم و به مناسبت این سفر یک مرکز بوم گردی نیز افتتاح شد که امیدواریم به رونق و پویایی اقتصادی این منطقه کمک کند.

 

 


منبع : ایثار