تاریخ : 1401,شنبه 22 مرداد12:46
کد خبر : 92251 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

شهید همدانی کیست؟



دکتر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و معاون اقتصادی رئیس جمهور، در یادداشتی، با نکوداشت یاد سردار شهید حسین همدانی، از افتخارات و مجاهدت‌های آن فرمانده سرافراز یاد کرد.
 
شهید همدانی کیست؟

 در یادداشت محسن رضایی آمده است:
شهید همدانی کیست؟
سردار شهید حسین همدانی از مبارزین و قهرمانان کمتر شناخته شده‌ای است که خالصانه در عرصه‌های گوناگون، انجام وظیفه کرد و بشدت، شهرت گریز بود.
با تکریم و نکوداشت یاد او، تنها به گوشه‌ای از خدمات این قهرمان بزرگ، اشاره می‌کنم:
الف: شهید همدانی از جمله جوانان مؤمن و انقلابی بود که مبارزه با استبداد را با مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، آغاز و در مجاهدات و پیروزی ملت ایران نقش موثری ایفا نمود.
ب: او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عملیات آزادسازی سنندج و بخش‌هایی از کردستان از دست ضد انقلاب، افتخار آفرید.
ج: شهید همدانی در دوران دفاع مقدس، در تأسیس و فرماندهی سه لشکر، ایفای نقش نمود:
۱. در تأسیس تیپ ۲۷ حضرت رسول (ص) در کنار شهیدان همت و شهبازی به سردار بزرگ سپاه اسلام احمد متوسلیان کمک کرد.
۲. در فرماندهی لشکر قدس گیلان و هدایت آن در عملیات‌های دفاع مقدس افتخار آفرید.
۳. در تشکیل تیپ انصارالحسین (ع) همدان و فرماندهی آن نقش اساسی داشت.
د: سردار شهید حسین همدانی با کمک سایر فرماندهان لشکرها در تنگه مرصاد، راه را بر منافقین بست و از ورود آنان به کرمانشاه ممانعت نمود.
پس از دفاع مقدس
او پس از سال‌ها مجاهدت در مبارزه با استبداد و رژیم بعثی عراق، هرگز زندگی آرام را بر مجاهدت در راه خدا ترجیح نداد.
۱- او یکی از یاران و همراهان مؤثر فرماندهی سپاه در سازماندهی نوین وتوسعه سپاه پاسداران بود.
۲- از تجربه حضور متواضعانه‌اش در عرصه‌های گوناگونِ مردمی و از عشقی که به آحاد جامعه داشت در مدیریت فتنه ۸۸ بخوبی بهره گرفت و با دست مردم و حتی با همراه کردن افرادی از معترضین، با تدبیری ستودنی، از بروز فجایع بزرگی جلوگیری کرد.
۳: همدانی در کنار قهرمانِ پرآوازه جهان اسلام شهید سلیمانی، در دفاع ازحرم و در انهدام داعش در سوریه و عراق، نقش‌آفرین بود.
بی‌تردید نام سردار همدانی در زمره قهرمانان آزادسازی سرزمینهای اسلامی و مبارزه با استبداد، با کارنامه‌ای سرشار از مجاهدت و افتخار در دفاع از ایران، عراق، سوریه و لبنان و نیز شکستن محاصره مردم مظلوم سنندج و مریوان و … در تاریخ، جاودانه خواهد ماند. او از نمونه‌های روشن خدمت بدون منت بود که از هیچ ماموریتی پا عقب نکشید و یا استعفا نداد.
اما دلیل اهانت به این قهرمان ملی در شرایط حساس فعلی چیست؟
ان‌شاءلله درفرصتی، مشروحاً به آن خواهم پرداخت لیکن ذکر اجمالیِ یک نکته لازم است و آن اینکه:
طراحان مکتوب اخیر، سناریوی تکراری و مایوسانه ای را برای جلوگیری از تحولی جدید در مسیر تحقق اهداف ملت ایران، طراحی کرده و در پی آنند که با سنگ اندازی در میدان مبارزه اصلی، ملت و نظام و دولت ما را از فرصت جهش‌های بزرگ، بازداشته و در اوج محاصره اقتصادی و در بحبوحه مذاکرات برجام، ملت را از همراهی با دولت مردمی باز دارند. امروزه تنها یک میدان اصلی و رو به جلو در مسیر تعالی و پیشرفت ایران بیشتر وجود ندارد و آنهم یک قیام و جهش اقتصادی با وحدت ملی پیرامون رهنمودها و اوامر رهبری حکیم انقلاب اسلامی و پرهیز از خط و نشان کشیدن وحاشیه سازی های بی‌حاصل است.
محسن رضایی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱
انتهای پیام/


منبع : ایثار