تاریخ : 1401,شنبه 22 مرداد19:30
کد خبر : 92283 - سرویس خبری : اخبار

گزارشی از نشست نمایندگان تشکل های ایثارگری با معاون اول رئیس جمهور


گزارشی از نشست نمایندگان تشکل های ایثارگری با معاون اول رئیس جمهور

با عنایت ویژه دکتر مخبر مقرر گردید، شبکه ملی موارد مطروحه و نقطه نظرات پیشنهادی را در قالب یک کتابچه تهیه و تنظیم نموده و...

فاش نیوز - اعضای شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران روز پنجشنبه با معاون اول رئیس جمهور دیدار و درباره مسائل و مشکلات ایثارگران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 بنا بر این گزارش، حسین اسرافیلی، رئیس شبکه ملی ایثارگران در توضیح این دیدار گفت: پیرو دیدار و گفتگوی رئیس شبکه ملی ایثارگران و دو نفر از اعضای شورای مرکزی شبکه با آقای دکتر مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور در نماز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۵/۱۴ و درخواست ملاقات ضروری با ایشان به منظور طرح پاره‌ای از مسائل و موضوعات ایثارگران و قول مساعد آقای دکتر مخبر مبنی بر اینکه ظرف ۱۰ روز آینده ان شاالله جلسه ای با ایشان منعقد می گردد، وعده معاون اول محترم دولت انقلابی و مردمی در کمتر از چهار روز کاری با انعقاد جلسه روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۲۰ محقق گردید.

اسرافیلی اظهار داشت: در این دیدار صمیمی و تاثیرگذار که با عرض ارادت ایشان به جامعه بزرگ ایثارگران همراه بود، تعداد ۷نفر از اعضای شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران به نمایندگی از طرف این شبکه حضور داشتند.

موضوعات مطرح شده و نامه های تقدیمی از طرف شبکه ملی ایثارگران کشور عبارت بود از:

۱- اجرایی و عملیاتی شدن افزایش ۵۷درصدی حق پرستاری متعلق به جانبازان و ایثارگران مشمول قانون.
۲- موضوع خودرو مناسب خارجی برای جانبازان مطرح شده، در قالب طرح و آیین نامه مشخص.
۳- استمرار حق پرستاری بعد از شهادت  به صورت درج حق پرستاری در حقوق جانباز،  تا بعد از شهادت جانباز همسر و فرزندان برای امرار معاش زندگی دچار  عسر و حرج نشوند. (موضوع مطالبات بیمه دی از سازمان برنامه و بودجه نیز مطرح گردید)
۴- معاون حقوقی شبکه در مورد قوانین، لوایح، لزوم بازنگری قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ،و تصویب تعدادی از آیین نامه های قانون جامع که احتمالا در هیئت محترم دولت مصوب شده است و به نوعی با حقوق مکتسبه و مصوبه مجلس در مورد ایثارگران منافات دارد را متذکر شدند.
وی افزود: با عنایت ویژه دکتر مخبر مقرر گردید، شبکه ملی موارد مطروحه و نقطه نظرات پیشنهادی را در قالب یک کتابچه تهیه و تنظیم نموده و تقدیم دفتر معاون ایشان نمایند.
همچنین مقرر گردید با دستور معاون اول رئیس جمهور، کمیته‌ای مأمور بررسی مسائل و موضوعات درخواستی شبکه ملی در مورد ایثارگران گردد و پس از جمع‌بندی، جلسه دیگری با ایشان منعقد گردد.
همچنین مقرر شد، رییس شبکه ملی ایثارگران پیگیر امور مربوطه از دفتر معاون اول محترم باشد.