تاریخ : 1401,یکشنبه 23 مرداد12:27
کد خبر : 92295 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

برگزاری نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت



هفدهمین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز شنبه 22 مرداد در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد برگزار شد.
 
هفدهمین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد/ ضرورت پویایی و مشارکت همه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست به بیان نکاتی در خصوص برنامه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و بر همکاری همه دستگاه‌ها برای تعامل با این شورا تأکید کرد.
معاون رئیس جمهور در این نشست گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت امری عمومی است و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای ساماندهی امور ایثارگران اهمیت دارد و باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که پویایی و مشارکت بین همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
وی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع ایثارگران تأکید کرد و گفت: برای ساماندهی در ابعاد مختلف و شناسایی نیازهای ایثارگران سامانه جامعی باید تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها از آن بهره‌برداری کنند و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند با ایجاد این سامانه فعالیت دستگاه‌ها را در یک جهت هدایت کند و مجموعه ریز فعالیت‌ها به اتفاق بزرگ در کشور منجر شود و این موضوع دستگاهی است و اعتبار آن داخل دستگاه‌ها و برای برنامه‌های همان دستگاه‌ها باید هزینه شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به منظور فراهم کردن بستری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است تا فعالیت‌های منسجم و نظام‌مندی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شکل گیرد.
کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه به بیان نکاتی در خصوص وظایف شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.
نمایندگان و مسئولان شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این نشست به بیان پیشنهاداتی در خصوص برنامه‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مصوبات پیشنهادی و دستورالعمل اجرایی بند (ل) تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.


منبع : ایثار