تاریخ : 1401,دوشنبه 24 مرداد16:30
کد خبر : 92304 - سرویس خبری : استان ها

اربعین حسینی موقعیت مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن



فاش نیوز- استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین حسینی مستقر در فرمانداری شهرستان چرداول گفت: اربعین یک حرکت سیاسی فرهنگی از جهان اسلام و بهترین موقعیت برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و باید از آن در راستای اهداف عالیه نظام و ترسیم  درست اربعین حسینی  استفاده کرد.

 حسن بهرام نیا ترسیم زیبای ورودی شهر شباب به عنوان یک حرکت معنوی، فرهنگی و سیاسی، را نمایانگر نمایش اقتدار نیروهای حسینی  و به نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: این قیام معنوی تنها به مسلمانان مربوط نمی‌شود  بلکه همه از آن به عنوان یک قیام تاریخی، فرهنگی و زنده برای همیشه یاد می ‌کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه، حضور مسافران و زوار کربلا در مراسم اربعین حسینی سال به سال پرشورتر می شود لازم است دست اندرکاران  و مدیران شهرستان خصوصا" شخص فرماندار طوری برنامه ریزی کنند تا با ایجاد اسکان موقت، دایر نمودن مواکب، احداث اقامتگاه ، ساخت سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر و برچیدن موانع و آلونک ها در مسیر تردد زوار و تزیین نمودن فضای معنوی و فرهنگی ورودی شهر کرامت معنوی اربعین حسینی را به رخ جهانیان بکشند.

دکتر بهرام نیا اظهار داشت: پیروی از سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) مایه عزت و افتخار برای مسلمانان است و آثار و برکات متعدد نهضت عاشورا نیز در تمام عرصه ها برای همه ی دست اندرکاران مورد توجه است .
وی از اربعین حسینی به عنوانن نماد عزت اسلامی یاد کرد و گفت: امیدواریم به برکت خون امام حسین(ع) و عزتی که حضرت سیدالشهداء  به ما بخشیده است، بتوانیم اربعینی زیبا ودر شان مردم خوب کشورمان برگزار کنیم.

استاندار ایلام با توصیه به عوامل اجرایی ستاد اربعین،، تاکید کرد: از ابتدا تا انتهای برنامه اربعین، امنیت لازم برقرار شود و مسئولان از موضوع تأمین امنیت مرحله برگشت زائران اربعین حسینی، غافل نشوند و با آغوش باز از زوار پذیرایی نمایند.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه،مدیریت اجرایی استان،عوامل امنیتی و فرماندهان نطامی و انتظامی ایلام به خوبی در راستای تأمین امنیت این مراسم بزرگ و معنوی در آمادگی کامل به سر میبرند افزود: همه شرایط برای برگزاری این مراسم توسط  اعضای ستاد اربعین فراهم شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی گفت: ما باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم تا از هرگونه غفلت در برگشت زائران حسینی سوء استفاده کنند لذا باید همه مسئولان همان ‌گونه که برای مرحله رفت زائران و امنیت آن برنامه ‌ریزی کرده اند برای مرحله برگشت نیز برنامه ‌ریزی لازم را  نیزداشته باشند.

استاندار ایلام تصریح کرد: در خصوص موضوع تصادفات احتمالی هم باید پلیس‌راه همه تمهیدات لازم را برای ایجاد امنیت در جاده‌ های استان در هنگام عزیمت و یا برگشت زائران فراهم کند.

وی از رسانه های استان به عنوان بازوان پرتوان ستاد اربعین حسینی یاد کرد و گفت: فرمانداران و مدیران مکلفند در این حرکت حسینی از وجود خبرنگاران برای پوشش خبری به نحو شایسته استفاده تا اخبار مربوط به برگزاری اربعین حسینی بروز رسانی شود.  


حمیدرضا مرادی