تاریخ : 1401,سه شنبه 25 مرداد18:00
کد خبر : 92387 - سرویس خبری : اخبار

یادواره شهدای مدافع حرم با حضور رئیس بنیاد شهید برگزارشد/تصاویر


یادواره شهدای مدافع حرم با حضور رئیس بنیاد شهید برگزارشد/تصاویر

معاون رییس جمهور ورئیس بنیاد شهید با اشاره به توهین فتنه انگیزان سال ۸۸ نسبت به شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم نیز متذکرشد: شخصی که پست و مسیولیت و حکم از حضرت امام(ره) دریافت کرد و مورد حمایت قرار گرفت و فرصت ها و مسوولیت های مهمی در کشور به دست آورد اما انحراف فکری در او ایجاد شد و مقابل احکام الهی و ولی امرمسلمین ایستاد و کارش به جایی رسید که با دشمنان خدا همپیمان شد....

فاش نیوز - یادواره شهدای مدافع حرم با حضور پدران و مادران شهدای مدافع حرم (24مردادماه) در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزارشد.

  در این مراسم که با حضور "امیرحسین قاضی زاده هاشمی" رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، "اصحاب کریمی" مدیرکل بنیادشهید تهران بزرگ، سردار "حسن حسن‌زاده" فرمانده قرارگاه سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از پدران، مادران و خانواده شهدای والامقام مدافع حرم برگزارشد، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: زمانی که جریان های تکفیری و سلفی در منطقه شکل می گرفت برای برخی از سیاسیون تحلیل این موضوع کار سختی بود و حتی در سطح مقامات بالا و رئیس جمهور نیز وجود داشت که چه موضعی در این زمینه داشته باشند. اما شهدای حرم، این جان برکفان از حریم آل الله دفاع کردند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: دفاع از حرم آل‌الله تنها به معنای دفاع از گنبد و بارگاه نبود. بلکه بارگاه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) نماد زینبی بودن و حسینی بودن است. دشمنان تکفیری به فکر ریشه‌کنی مکتب آل‌الله بودند. کاری که متوکل عباسی هم به دنبال آن بود و نتوانست آن را انجام دهد. این بصیرت و اقدام به‌موقع شهدای حرم بود که اهداف دشمنان خدا را آشکار کرد و در زمانی که قدرت های جهان به عنوان "بهار عربی" از این جریان حمایت می کردند و کشورهای منطقه، علیه کشور سوریه تشکیل دادند و در ترکیه و اردن آموزش می دیدند، مدافعان حرم حماسه آفرینی کردند.

 قاضی زاده هاشمی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مکتب شهادت و این که این توفیق نصیب هرکسی نمی شود نیز بیان داشت: پس از قطعنامه 598 و روزهای آخر جنگ تحمیلی، رزمندگان خوشحال نبودند و با آنکه از هر صنفی از دانشجو، تاجر، پزشک بودند و قاعدتا باید پس از پایان جنگ نزد خانواده های خود بازمی گشتند اما راضی نبودند. یکی از دلایل ناراحتی آنان این بود که فرصت شهادت از آنان گرفته شده است اما اگر خدا بخواهد این توفیق نصیب شهدا می شود همانند شهید حججی که برای رسیدن به شهادت برنامه ریزی کرد و یا حاج قاسم سلیمانی در سال های پایانی رسیدن به شهادت از همه التماس دعا برای شهادت داشت. این آرزوی شهادت برای این است که شهدا خودشان را برای رسیدن به خدا آماده کردند.

 وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "شهادت مرگ تاجرانه است" گفت: شهدا یک عمر سرمایه و اندوخته جمع کردند تا مقام شهادت به آنها اعطا شود.

 معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به توهین فتنه انگیزان سال 88 نسبت به شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم نیز متذکرشد:  شخصی که پست و مسیولیت و حکم از حضرت امام(ره) دریافت کرد و مورد حمایت قرار گرفت و فرصت ها و مسوولیت های مهمی در کشور به دست آورد اما انحراف فکری در او ایجاد شد و مقابل احکام الهی و ولی امرمسلمین ایستاد و کارش به جایی رسید که با دشمنان خدا همپیمان شد.

 رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به انتشار فیلمی از شهید همدانی در فضای مجازی که ایشان را درحال خواندن زیارت عاشورا نشان می داد نیز گفت: زمانی که این شهید دوربین را مشاهده کرد، زیارتنامه را داخل جیبش گذاشت و این شهید حتی نمی خواست در حد زیارت عاشوراخواندن هم دیده شود. ابهتی در درون این شهید می جوشید و تنها به دنبال انجام وظیفه درکارهایش بود. اگر خداوند توفیق بدهد شهادت را حتی به "حبیب بن مظاهر" و "مسلم بن عوسجه" در 90سالگی اعطا می کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد که اعمال و رفتار شهدا را درک کنیم و در مسیر آنها قدم برداریم. صحبت ها و اهانت هایی هم که می شود هیچ‌وقت از منزلت شهدا و مقام شهدا کم نمی کند.

سردار "حسن حسن زاده" مسول کنگره شهدای مدافع حرم و فرمانده سپاه محمد رسول الله (س) نیز در یادواره شهدای مدافع حرم ضمن محکوم نمودن هتک حرمت شهدای مدافع حرم و شهید همدانی اظهار داشت: استکبار و دشمنان و فتنه گران سال88 بعد از اینکه نتوانستند به اهداف خود برسند، از ملت ما کینه به دل دارند. آنها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند که جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید و از گذشته برنامه ریزی کردند که فرهنگ جهاد و مقاومت ادامه پیدا نکند؛ اما به اهدافشان دست نیافتند و با جانفشانی شهدای مدافع حرم نقشه های شوم دشمنان برملا شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید با جهاد تبیین رشادت های شهدای مدافع حرم را بازگو کرد. به خاطر بصیرت شهدایی مدافع حرم و سرداران مدافع حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین همدانی دشمنان شکست خوردند و مورد غضب قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این یادواره "اصحاب کریمی" مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز ضمن خیرمقدم به حاضرین با ارایه گزاشی از عملکرد این نهاد گفت: 116شهید مدافع حرم در تهران هستند که 10 خانواده آنها مهاجرت کرده اند و 106 خانواده شهید مدافع حرم به این مراسم دعوت شده اند.

 وی در ادامه گفت: تاکنون 4 یادواره اعم از یادواره "شهدای بهزیستی"، "شهدای سادات" و همچنین در 10 روزه ایام محرم تکیه "ایثار" در بهشت زهرا(س) برگزارشد و این چهارمین یاواره ای است که با حضور پدران و مادران شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

پایان بخش این یادواره بیانیه ای بود که توسط پدرشهید میردوستی در محکومیت اهانت و هتاکی به شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم و همچنین تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت، قرائت شد و پس از آن، خلعت خادم الشهدایی بود که توسط جانباز بصیر، عباس طایفه به رییس بنیادشهید و امور ایثارگران اهدا گردید.