تاریخ : 1401,سه شنبه 25 مرداد15:54
کد خبر : 92403 - سرویس خبری : باغ بهشت

مروری بر وصیت‌نامه شهید «بدخشان»



شهید ابوالفضل بدخشان در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «از برادران و خواهر کوچکم هم حلالیت می‌طلبم و برای آن‌ها دعا می‌کنم که یار وفادار امام باشند. از دوستانم هم می‌خواهم که اگر بدی از ما دیده‌اند ما را ببخشند و من برای همه آن‌ها دعا می‌کنم.»

 

مروری بر وصیت‌نامه شهید «بدخشان»

شهید «ابوالفضل بدخشان» در تاریخ یکم مهر ماه ۱۳۳۶، در شهر مذهبی قم به دنیا آمد. وی پس از چندی مجاهدت در راه پیروی از مبانی اسلام و دفاع از کشور در تاریخ نهم آذرماه ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وصیت‌نامه شهید ابوالفضل بدخشان

«بسمه تعالی

«اللهم اجعلنی فی زمره الشهدا- خداوندا مرا در ردیف شهدا قرار بده»

من ابوالفضل بدخشان به دنبال یورش وحشیانه رژیم بعث عراق به مملکت جمهوری اسلامی ایران که به دستور مستقیم شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار صورت گرفت و بنا به گفته امام کبیرمان، خمینی بت‌شکن، راه جهاد را در پیش گرفتم و با اختیار کامل و داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتم تا دفاع از اسلام و قرآن و ولایت فقیه را پیشه کنم.

امیدوارم که از این آزمایش الهی سرافراز بیرون آمده و به مقام شهادت در راه خدا که آرزوی دیرینه‌ام هست برسم. ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه، یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون / خداوند از مومنین جان و مالشان را خریداری نموده و به جای آن بهشت را برای آن‌ها قرارداده است. آن‌ها نبرد می‌کنند در راه خدا و می‌کشند و کشته می‌شوند. «توبه ۱۱۱»

چند کلامی هم با پدر و مادرم صحبت می‌کنم. پدر و مادر عزیز، سلام گرم مرا بپذیرید. شاید شما خبر نداشته باشید که باز من به جبهه برگشتم به هرحال مرا می‌بخشید که شما را به آن صورت در جریان نگذاشتم. شما خوب می‌دانید که دیگر نمی‌توانستم برای شما کاری بکنم، البته کاری که لایق شما باشد.

اکنون که من رفته‌ام تنها خواهشی که دارم این است که مرا حلال کنید و همچنین از شما می‌خواهم که برای من هیچ ابراز ناراحتی نکنید تا من هم در برابر دیگر شهدا رو سفید باشم. مادر شهید حسن مهجور، آن دوست ۱۶ ساله من چه گناهی داشت؟ مگر آن چریک ۷۵ ساله شهید احمد کوچکی چه تقصیری داشت؟ گناه آنان این بود که در مقابل کافران به دفاع برخاسته بودند. پیام آنان این بود که زیر بار حرف زور آمریکا نمی‌رفتند. مگر خون من از آن‌ها رنگین‌تر است؟ من هم می‌روم تا به امید خدا در بهشت به آن‌ها و دیگر شهدا بپیوندم. باز هم تقاضا می‌کنم که برای من گریه نکنید و لباس سیاه هم نپوشید.

از برادران و خواهر کوچکم هم حلالیت می‌طلبم و برای آن‌ها دعا می‌کنم که یار وفادار امام باشند. از دوستانم هم می‌خواهم که اگر بدی از ما دیده‌اند ما را ببخشند و من برای همه آن‌ها دعا می‌کنم.

دیگر صحبتی ندارم فقط اگر امکان داشت جنازه من را درگلستان شیخان قم و در کنار دیگر دوستان شهیدم دفن کنید و این وصیت‌نامه را در تشییع جنازه‌ام بخوانید و آن را بالای قبرم بزنید.

خداوند به شما توفیق بدهد. به امید پیروزی بر کفر جهانی. درود بر بقیه‌الله امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی، درود بر روحانیت مبارز، درود بر تمام ارگان‌های انقلابی «سپاه -بسیج - جهاد».

مرگ بر استکبار جهانی مخصوصاً شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، مرگ بر گروهک‌های وابسته و ضدانقلاب داخلی، مرگ برصدام مهره ننگین آمریکا.

ابوالفضل بدخشان/ پانزدهم خرداد ماه ۱۳۶۰»

منبع: فارس


منبع : دفاع پرس