تاریخ : 1401,چهارشنبه 26 مرداد15:30
کد خبر : 92415 - سرویس خبری : اخبار

نمایندگان تشکل های ایثارگری خبر دادند

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری


افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری

ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌ به ایثارگران حق پرستاری را معادل حداقل حقوق کارگری دانسته، که با ضریب k تعریف شده و این ماده در مطالبه مذکور و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری صراحت دارد...

فاش نیوز - نمایندگان تشکل های جانبازی (شبکه ملی ایثار) از پذیرش افزایش 38 درصدی حق پرستاری از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر دادند.

بر اساس گزارش رسیده، نمایندگان تشکل های ایثارگران، تحت عنوان کلی شبکه ملی ایثارگران با ارسال گزارشی اعلام کردند که سازمان برنامه و بودجه نهایتا با افزایش 38 درصدی حق پرستاری جانبازان و ایثارگران موافقت کرده است.

متن کامل گزارش ارسال شده به شرح زیر می باشد.

سلام علیکم؛ با احترام، به استحضار ایثارگران گرامی مشمول افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری، خصوصا عزیزان جانباز نخاعی ثبت‌نام‌کننده برای پیگیری می رسانیم، همانطور که در گزارش‌های پیشین آمده، پیگیری های مشترک توسط انجمن جانبازان نخاعی و شبکه ملی ایثارگران به عمل آمده و مکاتبات مکرر و تماس های پی در پی بامسئولین مربوطه در سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل دو مرحله حضور در سازمان برنامه و بودجه، یکبار توسط مدیر عامل انجمن و رییس شبکه ملی (آقای حسین اسرافیلی) و رییس هیئت مدیره انجمن و رییس هیئت مدیره شبکه ملی (دکتر حسن ابوطالبی) و بار دیگر و در مرحله دوم توسط تعدادی از اعضای هیئت مدیره و شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران که منجر به برگزاری جلسه با حراست سازمان و حضور در دفتر آقای دکتر ممبینی جانشین سازمان برنامه وبودجه گردید.(گزارشات مربوطه قبلاً منتشر شده است)
هم‌چنین نسبت به ارسال سه نامه مستقل از سوی انجمن و سه نامه مستقل از سوی شبکه ملی ایثارگران اقدام گردید، روند کار به گونه ای بوده که در این دو، سه ماه اخیر تقریبا روزی نبوده که پیگیری موضوع صورت نگرفته باشد.
لیکن متاسفانه بر اساس اطلاعات واصله با خبر شدیم که در جلسه روز چهارشنبه ۱۹/ ۵/۱۴۰۱ میان ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقای دکتر قاضی زاده هاشمی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از سوی سازمان به آقای قاضی زاده اعلام شده که فقط افزایش ۳۸ درصدی امکان پذیر است.
 این موضع سازمان علی رغم دو فقره مکاتبات قبلی ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دو فقره مکاتبات معاون توسعه بنیاد آقای موهبتی است، که طی آن از آقای دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست اعمال سریع ۵۷ درصد افزایش حق پرستاری را کرده بودند.

پس از وصول خبر مجدداً طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری از طریق مسولین بنیاد شهید وامور ایثارگران موضوع مورد پیگیری قرار گرفت، که  مسئولان بنیاد نیز بر اعلام سازمان مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی صحه  گذاشته و اضافه کردند، که برای این میزان افزایش قرار است تا پایان هفته مبلغی تخصیص داده شود.
 هم‌چنین ظرف این دو روز موضوع از مسئولین سازمان برنامه و بودجه از جمله آقایان دکتر ممبینی جانشین سازمان، دهستانی معاون مدیر  سلامت سازمان و آقای دریالعل مسئول تلفیق بودجه تماس گرفته شد، آقای دریالعل با استدلال به این که چون در تصویب ۵۷ در صد افزایش حقوق کارگری و به تبع آن حق پرستاری بودجه آن دیده نشده است، این قانون از اعتبار لازم برخوردارنیست، و افزایش ۵۷ درصدی را منتفی دانستند و در ادامه افزودند مبنای افزایش قانونی ده درصد می باشد، اما ما با استفاده از ظرفیت قوانین مشابه پرستاری استفاده کرده و افزایش را تا ۳۸ درصد رسانده ایم.
درپاسخ ایشان گفته شد، که ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌ به ایثارگران حق پرستاری را معادل حداقل حقوق کارگری دانسته، که با ضریب k تعریف شده و این ماده در مطالبه مذکور و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری صراحت دارد.

علی ای حال ایشان اظهار داشتند به زودی و با یکی دو روز تاخیر از پرداخت حقوق ها در مرداد ماه یک ۳۸ درصدبابت افزایش حق پرستاری و یک ۳۸ درصد معوقه پرداخت می شود و این نحوه پرداخت تا مرحله تسویه معوقات پرستاری ادامه خواهد داشت.
شبکه ملی ایثارگران و انجمن جانبازان نخاعی، ضمن اعتراض به اجرای ناقص قانون از سوی سازمان برنامه و بودجه از رئیس آن سازمان می خواهند که در برابر قانون تمکین نموده و موجبات نارضایتی ایثارگران را فراهم نیاورند.
هم چنین از مسولین بنیاد می خواهیم که تا تحقق کامل ۵۷ درصد افزایش نسبت به افزایش ۳۸/. که با قانون مغایرت  دارد اقدام ننمایند.

والسلام علیکم
شبکه ملی ایثارگران کشور
۱۴۰۱/۵/۲۵