تاریخ : 1401,چهارشنبه 26 مرداد14:48
کد خبر : 92422 - سرویس خبری : آزادگان

نشست خبری همایش اردوگاه خیبر برگزار شد



همایش الماس های درخشان با شعار "آزاده می مانیم" با حضور ۱۳۳۰تن از آزادگان سراسرکشور به میزبانی تهران برگزار می شود...

صنوبر

فاش نیوز - نشست خبری "همایش الماس های درخشان" ویژه آزادگان عملیات خیبر در اردوگاه موصل با حضور مسوولان اجرایی و فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، نشست خبری همایش الماس های درخشان ویژه آزادگان اردوگاه موصل 2 بعدازظهر روز 25مردادماه با حضور مسوولان اجرایی و فرهنگی این همایش و اصحاب رسانه در دهکده نشاط ولیعصر(عج) برگزارشد.
"سید نعمت‌الله آرامی"دبیراجرایی این همایش در این نشست خبری گفت: همایش سراسری الماس های درخشان درسال 90 درشهر مقدس مشهد برگزارشد که به دلیل شرایط کرونایی این همایش چندسالی به تعویق افتاد که امسال قرار است اجرایی شود.
این آزاده دوران دفاع در توضیحات بیشتری اظهارداشت: این همایش که  با شعار "آزاده می مانیم" با حضور 1330تن از آزادگان سراسرکشور به میزبانی تهران برگزار می شود که بابرپایی تور تهران گردی، بازدید از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و درپایان با حضور آزادگان در حرم مطهر امام راحل(ع) با ادای احترام به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران ادامه  می یابد.
آرامی همچنین متذکر شد: با توجه به این نکته که یکی از ویژگی های این عملیات، "برون‌ مرزی بودن"، "آبی-خاکی بودن" و همچنین برای اولین بار در این عملیات بود که دشمن بعثی از سلاح شیمیایی بر علیه نیروهای ما استفاده کرد، شاید بتوان گفت که این عملیات بسیار خاص بود  ودر کنار شهید و مجروح شدن، تیر فشنگ اسلحه ‌شان تمام شده بود و راهی برای بازگشت به عقب نداشتند و به اصطلاح ما یک مجموعه خیبری بودیم که اسیر شدیم و آزادگان دیگری هم از دیگر عملیات ها به تدریج به اردوگاه ما منتقل شدند، در مجموع حدود دوهزارنفر در این اردوگاه مستقر بودیم.
وی هدف از برپایی این همایش را علاقه عاطفی آزادگان به یکدیگر عنوان کرد و گفت: این عزیزان به دنبال ارتباط با دوستان هم اسارتی خود هستند زیرا چند سالی را با هم زندگی کرده پس از بازگشت به میهن نیز این ارتباط را حفظ کرده و قرار شد این اتفاق سراسری شکل بگیرد.

در ادامه  این نشست نیز محمد سلیمیان، مسوول فرهنگی این همایش در توضیحات خود گفت: اولین روز همایش 26 مردادماه مصادف با ورود اولین گروه آزادگان از مرز خسروی است. آزادگان دعوت شده از سراسر کشور در دانشگاه امام حسین (ع) مستقر و27مرداد نیز پس از ادای احترام به شهدای دانشگاه، سرود "سلام فرمانده "با سبک و سیاق متناسب با کودکان اجرا می شود. همچنین در شب خاطره چندتن از آزادگان به نقل خاطراتی از اسارت می‌پردازند. برنامه ثبت و ضبط خاطرات آزادگان نیز در این همایش پیش بینی شده و مشابه تصاویری که در اسارت از آزادگان گرفته شده را با همان نفرات بازسازی و تصویربرداری می شود.
‎وی در پایان این نشست اظهار داشت: اختتامیه این همایش  نیز در مرقد امام راحل(ره) و با سخنرانی یکی از فرماندهان سپاه به اتمام خواهد رسید.