تاریخ : 1401,پنجشنبه 27 مرداد16:13
کد خبر : 92433 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس:

کمبود بودجه مانع اصلی خدمات رسانی به جانبازان اعصاب و روان


کمبود بودجه مانع اصلی خدمات رسانی به جانبازان اعصاب و روان

غیرت ما نباید اجازه بدهد که جانبازان اعصاب و روان زجر بکشند و غیر از درد جسمی و روحی، درد بی پولی و بی توجهی را هم به دوش بکشند....

فاش نیوز -  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کمبود بودجه و منابع مالی را از موانع اصلی خدمات رسانی به جانبازان اعصاب و روان عنوان کرد.

 


به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "علی رضائی" نماینده ایثارگر مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به این مطلب که جانبازان اعصاب و روان از مظلوم ترین اقشار ایثارگران در کشور هستند و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند اظهار داشت: متاسفانه بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیچ وجه کفاف خدمات رسانی به جانبازان اعصاب و روان را نمی دهد.

این جانباز جنگ تحمیلی و رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به دسته بندی موجود در مورد ارائه خدمات به ایثارگران خاطرنشان کرد: به طور کلی جانبازان به چند دسته تقسیم می شوند اما آن دسته ای که بیشتر از همه به خاطر جراحات وارده اذیت می شوند "جانبازان اعصاب و روان هستند. اگر چه برخی از آنها توسط خانواده خود پرستاری می شوند و برخی دیگر در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت هستند، اما با توجه به تجربه و مسئولیتی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتم، باید بگویم که بودجه بنیاد به هیچ وجه کفایت حمایت از آنها را نمی دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: به نظر من حاکمیت به طور کلی و عام و دولت باید توجه خاصی به وضعیت معیشتی و رفاهی جانبازان اعصاب و روان داشته باشند. به طور مثال اگر هر کدام از همکاران من در مجلس شورای اسلامی به مراکز اعصاب و روان و به طور خاص مرکز اعصاب و روان و بیمارستان صدر و یا خاتم الانبیا مراجعه کنند خواهند دید که این عزیزان به مدت ۳۰ تا ۳۵ سال در آنجا بستری هستند. اینها زجر می کشند ولی غیرت ما نباید اجازه بدهد که زجر بکشند و غیر از درد جسمی و جراحت درد بی پولی و بی توجهی را هم به دوش بکشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر این باید کمک کنیم که در بودجه سنواتی سال آینده و برنامه هفتم توسعه و سایر اسناد بالادستی نظام توجه ویژه ای به جانبازان اعصاب و روان شود. متاسفانه در این خصوص وقتی با رییس بنیاد شهید صحبت کنید حتما خواهد گفت دلم می خواهد کمک کنم ولی بودجه ندارم. به نظر من این قَضیه بودجه در قانونگذاری و دولت بایستی به طور خاص مورد توجه قار بگیرد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در پایان متذکر شد: نخستین مانع در ارائه خدمات به جانبازان و به خصوص جانبازان اعصاب و روان  موضوع کمبود بودجه و وارد کردن امکانات و تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای حالت بازتوانی است. همینطور که می دانیم از لحاظ بازتوانی کسانی باید برای مراقبت از این قشر عزیز تربیت شوند تا مقداری از آلام آنها کمتر شود؛ اما ابن موضوع احتیاج به بودجه دارد و متاسفانه جانبازان اعصاب و روان هم درد جسمی و هم درد بی پولی دارند و با این وضعیت بودجه لحاظ شده در سال ۱۴۰۱برای بنیاد، قطعا جانبازان اعصاب و روان و جانباران ۷۰ درصد خدای ناکرده دوباره به فراموشی سپرده خواهند شد که ان‌شاءالله همه کمک کنیم و شرمنده این عزیزان در آینده نشویم.
پایان