تاریخ : 1401,پنجشنبه 27 مرداد13:51
کد خبر : 92444 - سرویس خبری : آزادگان

نخستین دیدار آزادگان با رهبری /فیلم



برای اولین بار جمعی از ازادگان سرافراز بعد از بازگشت به میهن اسلامی و پس از سالها اسارت،در سال 1369 با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.



در این دیدار آزادگان احساسات پرشور و مخلصانه خود را نسبت به مقام شامخ ولایت فقیه ابراز داشتند و با سردادن شعارهایی نظیر « قلب شکسته ما پیکر خسته ما فدای راه رهبر» آمادگی خود را برای جانبازی در راه اهداف مقدس اسلام و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان ثمره خون شهیدان اعلام کردند.

در این اجتماع شورانگیز حضرت آیت الله خامنه ای طی بیاناتی مقدم آزادگان شریف به ایران اسلامی و نیز یاد پیشوای عظیم الشأن و فقید جهان اسلام حضرت امام خمینی قدس سره الشریف را گرامی داشتند و فرمودند ملت بزرگ ایران به برکت اسلام عزیز و ایمان اسلامی تاکنون امتحانات سختی را با سربلندی پشت سرگذاشته است. مسئله اسارت طولانی فرزندان این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بودکه ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با افتخار و سرافرازی به وطن خودبازگشتند.

مقام معظم رهبری با بیان این نکته که آزادگان عزیز و ملت ایران حجت را بر مسئولین تمام کرده اند، خطاب به آزادگان فرمودند: شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید. اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید. شما دلیل دیگری بر مقاومت و توانایی ملت ایران در مقابله با توطئه های دشمنان بودید و جمهوری اسلامی ایران با داشتن ذخایر ارزشمندی چون آزادگان مقاوم هرگز در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان به روحیه سرشار از ایمان آزادگان اشاره کردند و آنان را به حفظ ارتباط با خدا، انس با قرآن و صبر و بردباری در برابر مصائب و مشکلات توصیه فرمودند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری یکی از روحانیون آزاده که پس از ده سال اسارت به میهن اسلامی بازگشته است طی سخنان کوتاهی صبر و مقاومت ملت ایران دربرابر دشمنان اسلام را ستود و مراتب بیعت آزادگان با حضرت آیت الله خامنه ای رابه عنوان ولی امر مسلمین اعلام داشت.


https://www.jahannews.com/video/809459/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B6%DB%B9


منبع : جهان نیوز