تاریخ : 1401,پنجشنبه 27 مرداد15:34
کد خبر : 92459 - سرویس خبری : خانواده شهدا

۱۲۰۰ برنامه در قالب برنامه عملیاتی بنیاد شهید استان سمنان اجرا می‌شود



۱۲۰۰ برنامه در قالب برنامه عملیاتی بنیاد شهید استان سمنان اجرا می‌شود / برنامه‌ریزی برای برگزاری ۷۰۰ یادواره شهدا در سراسر منطقه

 

1200 برنامه در قالب برنامه عملیاتی بنیاد شهید استان سمنان اجرا می‌شود / برنامه‌ریزی برای برگزاری 700 یادواره شهدا در سراسر منطقه + فیلم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: امسال اجرای یک هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب برنامه عملیاتی بنیاد برنامه‌ریزی شده است.

حسین شکرویان به برنامه‌های ویژه بنیاد شهید استان سمنان در سال 1401 اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال در سراسر کشور و در استان سمنان دارای برنامه عملیاتی مدون و مشخصی است که از ابتدای سال این برنامه‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 برنامه در طول سال 1401 در قالب برنامه عملیاتی برنامه‌ریزی شده است افزود: بارگذاری و خود اظهاری اطلاعات و برنامه‌های انجام شده از سوی ادارات بنیاد شهید استان سمنان باید انجام شود تا کارشناسان بنیاد این فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند و بازدیدهای میدانی در استان‌ها برای راستی آزمایی فعالیت‌هایی که در حال انجام است نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه بنیاد امسال دارای برنامه مدون و مشخصی است گفت: از آنجا که بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی فرهنگی محسوب می‌شود و بر این اساس حدود 700 برنامه از یک هزار و 200 برنامه در قالب برنامه عملیاتی برنامه و فعالیت فرهنگی همچون برگزاری یادواره‌ها، تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطرات است.

شکرویان پیش‌بینی این است که در طول سال 1401 حدود 700 یادواره شهدا در سراسر استان سمنان اعم از روستایی و شهری برگزار شود گفت: البته بیشتر از این تعداد یادواره در طول سال برگزار خواهد شد که بخشی از آن از ابتدای سال انجام شده است و برنامه‌های متعددی در ماه‌های آینده با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواهیم داشت.

وی اجرای «طرح سپاس» را از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان را یکی از طرح‌های خاص و ویژه این نهاد در طول سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: طرح سپاس برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان بنیاد در طی سال‌های گذشته گرفته شده است نام این طرح که در آن دیدار رهبری بیان کردند که دیدار و سرکشی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران به جهت سپاس از این خانواده‌هاست که رشادتی که این خانواده‌ها داشته‌اند؛ کارکنان بنیاد به‌عنوان نماینده دولت به جهت سپاس از این خانواده‌ها دیدار می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان عنوان کرد: در استان سمنان اجرای طرح سپاس را با جدیت در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تیم‌های ستادی و شهرستانی مشخص شده‌اند و با برنامه زمانی مشخص و با اطلاع قبلی خدمت خانواده معزز جانبازان و ایثارگران و شهدای معزز این استان در قالب طرح سپاس مراجعه می‌کنند و در این دیدارها علاوه بر قدردانی به بررسی مسائل و مشکلات این خانواده‌ها پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هشت هزار دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان استان سمنان در قالب اجرای طرح سپاس در طول سال انجام می‌شود که البته از ابتدای سال 1401 تا به امروز تعدادی از این دیدارها با اعزام تیم‌های سه نفر ستاد به شهرستان‌های گرمسار و دامغان در دو مرحله انجام شده است و این روند تا پایان سال همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از دیگر برنامه‌های این نهاد را در سال جاری ساخت سریال «تیم آزادی» عنوان کرد و افزود: البته فیلم‌نامه این سریال نیاز به بازنگری دارد و تلاش داریم با مشارکت سایر دستگاه‌های این سریال 13 قسمتی را به مرحله تولید و پخش از سیمای استان برسانیم.

شکرویان پرداختن به تاریخ شفاهی را از دیگر موضوعات مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان عنوان کرد: ثبت خاطرات ایثارگران و شهدا و خاطراتی که پدران و مادران شهدا از زمان جبهه و جنگ در سینه دارند با جدیت در دستور کار قرار دارد.


منبع : تسنیم