تاریخ : 1401,شنبه 29 مرداد12:25
کد خبر : 92474 - سرویس خبری : اخبار

مراسم تجلیل از آزادگان پاکدشت و قرچک



نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 26 مردادماه، با حضور در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت در استان تهران، ضمن دیدار چهره به چهره با جمعی از آزادگان سرافراز، از صبر و استقامت ایشان در دوران اسارت قدردانی کرد.
 
مراسم تجلیل از آزادگان پاکدشت و قرچک/ تحقق وعده الهی نتیجه صبر و استقامت آزادگان است

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری در جمع آزادگان شهرستان پاکدشت که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطر آزادگان آسمانی و ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی را نتیجه صبر و استقامت آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: صبوری و استقامت آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعثی، حقانیت آرمان‌های امام و انقلاب را تثبیت کرد.
وی با اشاره به نقش ایستادگی و مقاومت آزادگان عزیز در دوران اسارت و نتایج آن بر اجرای سیاست‌های کلی نظام گفت: امروز که دشمنان هراس از عظمت و اقتدار ایران را دارند، به آن روزهای حماسه‌آفرینی و استواری شهدا، جانبازان و آزاده‌های عزیز برمی‌گردد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: استقامت آزادگان نقش شگرفی بر پیشرفت و سازندگی امروز کشور دارد، دشمنان تا دندان مسلح از حیرت فداکاری جوانان غیور ایران اسلامی در هراس بوده و هیچ حرکت نظامی نمی‌کنند، چون می‌دانند در جنگ سخت از غیرت ملت ایران شکست می‌خورند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با یادآوری نقش سید آزادگان حجت‌الاسلام حاج سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و آزاده شهید هاشمی‌نژاد در بالابردن روحیه‌ اسرا در اردوگاه‌های رژیم بعث گفت: حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی، در شکنجه‌گاه‌های عراق، الگویی از صبر و مقاومت را به نمایش گذاشت و خداوند متعال سرانجامی عزت‌بخش و افتخارآفرین برای وی مقدر کرد.
 وی در ادامه با اشاره به صبر جانبازان آزاده گفت: این عزیزان با وجود برخی آسیب‌های جسمی اما همچنان سربلند و ایستاده در مقابل فتنه‌های دشمنان از انقلاب اسلامی و میراث مانده از شهدا دفاع می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری با اشاره به اخلاق رزمندگان ایران اسلامی در مقابل اسرای عراقی ابراز کرد: بیش از 10 هزار اسیر عراقی پس از آزاد شدن به کشور خود بازنگشتند و لشکر بدر را تشکیل دادند و به نبرد با صدام پرداختند، آن‌ها ظلم در حق ایران و ایرانی را دیدند و مسیر حق را شناخته و به آن پیوستند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: نقش تبیین و عمل به آن حربه غیرقابل انکار بوده و هست و دشمنان چون به دروغ و ریا متوسل می‌شوند نمی‌توانند با آن مقابله کنند.
در این مراسم که با حضور فرماندار، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و مسئولان محلی همراه بود، از آزادگان سرافراز تجلیل شد.


منبع : ایثار