تاریخ : 1401,شنبه 29 مرداد16:42
کد خبر : 92506 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نشست نمایندگان با رئیس جمهور بخاطر مشکلات ایثارگران


نشست نمایندگان با رئیس جمهور بخاطر مشکلات ایثارگران

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: برای تصویب قوانین ایثارگری در مجلس شورای اسلامی کوتاهی نشده است و بسیاری از نمایندگان خود از بچه های جبهه و جنگ هستند...

فاش نیوز - دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از نشست با رییس جمهور و طرح مشکلات بودجه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران و درخواست اختصاص منابع مالی لازم برای آنان از سوی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "علی اکبر علیزاده برمی" نماینده ایثارگر مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به عزم نمایندگان ایثارگر ملت برای اجرای کامل قوانین ایثارگری بودجه 1401 خاطرنشان کرد: در این راستا ما به شدت مسائل و مطالبات جامعه ایثارگران و تامین منابع مالی بنیاد شهید را پیگیری می کنیم و امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه هر چه زودتر بودجه بنیاد شهید را پرداخت کند؛ چرا که اینها بودجه عمرانی نیست و بودجه جان یک نفر است که باید خارج از نوبت ان را بدهند.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: به عنوان یک ایثارگر در این رابطه با آقای حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، امیر آبادی، رییس فراکسیون ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید صحبت کردم و آنها هم اعلام کردند بزودی برخی از این مشکلات حل خواهد شد. رفع مشکلات ایثارگران و به خصوص جانبازان مطالبه اصلی ما است و این عزیزان صاحبان و بزرگان ما هستند و باید هر چه زودتر مشکلاتشان حل و فصل شود. همچنین در جلسه ای که اخیرا با رییس جمهور داشتیم مشکلات بودجه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران و اختصاص منابع مالی مطرح شد و امیدواریم که دولت هر چه سریع تر آن را انجام دهد؛ چرا که حقی است که مال این عزیزان است.

عضو مجمع نمایندگان سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای قانون واگذاری خودرو به ایثارگران یادآور شد: در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد همانطور که در جریان هستید یک بخش از سهمیه خودرو در سال جاری در اختیار طرح فرزندآوری قرار گرفته است. اما در مورد ایثارگران سهمیه اختصاص داده شده همچنان به قوت خود باقی است؛ ولی مشکلی که وجود دارد این است که خودرو به دلیل اینکه گرفتار بورس بازی شده است، هر چقدر هم که در کشور تولید شود کفاف عرضه را نمی دهد؛ وگرنه اگر شرایط عادی بود توزیع خودرو به جانبازان در سال جاری انجام می شد؛ چرا که واگذاری خودرو به ایثارگران حق این عزیزان است و طبق قانون باید انجام شود.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی که دارای دکترای علوم دفاعی است و در دوران دفاع مقدس فرمانده تیپ بوده است در خصوص ابراز نارضایتی برخی ایثارگران به درصدهای جانبازی متذکر شد: برادران عزیزی که اعتراض به نحوه تعیین درصدها دارند، طرف حساب آنها یک پزشک است و ممکن است نظرش این باشد که پزشک بد عمل یا اشتباه کرده است که در این صورت باید اسناد مربوطه در کمیسیون یا فراکسیون ارائه و موضوع، بحث و بررسی شود. اما در هر صورت این پزشک است که باید تشخیص بدهد که چند درصد است و ما در قانون نگفتیم که این درصد جانباز کم و یا  زیاد است؛ چرا که طبیعتا هر چه درصد پایین تر باشد یعنی شخص به سمت سلامتی بیشتر رفته است و این یک روند طبیعی در اموراست. حال اگر یک پزشک بگوید 40درصد است، نمی توان به او ایراد گرفت؛ چرا که تخصص اوست؛ اگر هم بگوید 10 درصد است، باز هم نمی توان به او گفت چرا؟

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم اضافه کرد: اما به هر صورت در قانون این موضوع پیش بینی شده است که شخص می تواند به یک رده بالاتر و یا هیئت عالی اعتراض کند. اگر هم قانون ایراد دارد می توان آن را اصلاح کرد؛ وگرنه من فکر نمی کنم قانون مشکلی داشته باشد. به نظر من برای تصویب قوانین ایثارگری در مجلس شورای اسلامی اصلا کوتاهی نشده است؛ چرا که بسیاری از نمایندگان مجلس خود از بچه های جبهه و جنگ، جانباز یا رزمنده  بسیجی، سپاهی و ارتشی هستند و مجلس واقعا و با تمام وجود طرفدار ایثارگران است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و کمبود برخی داروهای جانبازان تصریح کرد: در مورد داروهای جانبازان و به خصوص اعصاب و روان متاسفانه ما در یک تحریم ظالمانه ای قرار داریم. به طور مثال بچه های پروانه ای را  مشاهده کنید که چگونه جنایتکاران آمریکایی حتی داروی انها را هم تحریم کرده اند. لذا بحث دارو به دلیل وحشیگری آمریکا مشکلی است که واقعا نظام با ان درگیر است. اما مجلس و دولت واقعا کوشش می کنند که داروهای عزیزان ایثارگر را تا آنجا که بشود تامین کنند. اگر چه متاسفانه برخی از داروها را به دلیل تحریم و موانع موجود اجازه نمی دهند وارد کشور شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با تمام وجود به دنبال حل این قضایاست و جانبازان حق حیات بر گردن مسئولان دارند تاکید کرد:  بی وجدانی است که ما خدای ناکرده بخواهیم کار این عزیزان را دنبال نکنیم.

وی در پایان در مورد قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و نجوه اجرا و نظارت بر آن اظهار داشت: در مورد تبدیل وضعیت باید بگویم اگر کارتابل نمایندگان مجلس را مشاهده کنید وزارتخانه هایی که در اجرای قانون کوتاهی می کنند مکررا به آنها تذکر داده می شود و حتی در مواردی وزیر یا مسئولان ذیربط به کمیسیون و یا فراکسیون ایثارگران احضار می شوند و نظارت بر اجرای کامل این قانون با تمام قوا در مجلس پیگیری می شود.

| معرفی