تاریخ : 1401,شنبه 29 مرداد18:06
کد خبر : 92507 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰:

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آماده رسیدگی به شکایات ایثارگران است


کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آماده رسیدگی به شکایات ایثارگران است

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل بخش های تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رفاهیات، مسکن و... پس از تصویب در مجلس به عنوان قانون مرجع...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از سوی قوه مقننه برای رسیدگی به شکایات ایثارگران از دستگاه های خاطی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، "سید کاظم دلخوش اباتری"، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به عنوان قانون مرجع برای جامعه ایثارگری در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مسائل و مطالبات ایثارگری از سوی نمایندگان ملت در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر موضوعی در ارتباط با جانبازان و ایثارگران به مجلس ارجاع شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کمال شور و اشتیاق پیگیر آن می شوند تا در صورت لزوم موانع و مشکلات را برطرف کنند.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی بر اجرای مصوبات و قوانین ایثارگری تاکید کرد: در اجرا باید ببینیم که گیر کار کجاست تا در مورد آن بتوانیم پیگیری های لازم را انجام دهیم و در صورت لزوم قوانین را اصلاح یا از ابزارهای نظارتی برای برطرف کردن موانع استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در خصوص اجرا نشدن قانون و اهمال و کم‌کاری برخی دستگاه های دولتی متذکر شد: اگر احساس شود در جایی حقوق قانونی ایثارگران به آنها داده نمی شود. ما آمادگی داریم در مجلس به درخواستشان رسیدگی کنیم و با دستگاه ها و مسئولان خاطی برخورد کنیم. ضمن اینکه از طریق کمیسیون اصل 90، هیئت نظارت مجلس و هیئت رئیسه می توان حقوق این عزیزان را پیگیری کرد.

گفتنی است قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل بخش های تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رفاهیات، مسکن و... پس از تصویب در مجلس به عنوان قانون مرجع به اجرا در آمده است.

*معرفی