تاریخ : 1401,دوشنبه 31 مرداد18:40
کد خبر : 92580 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون ایثار و شهادت:

مجلس برای دریافت و رسیدگی به شکایت جانبازان اعصاب و روان اعلام آمادگی کرد


مجلس برای دریافت و رسیدگی به شکایت جانبازان اعصاب و روان اعلام آمادگی کرد

خوشبختانه بسیاری از نیروهای شرکتی و قراردادی و پیمانی ایثارگر در سال جاری مشمول قانون و رسمی شده اند؛ اما بعضی از...

فاش نیوز - رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت از آمادگی مجلس برای رسیدگی به شکایات و مطالبات جانبازان اعصاب و روان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به وضعیت خاص جانبازان اعصاب و روان و ضرورت توجه بیشتر به این قشر از آسیب دیدگان جامعه ایثارگری متذکر شد: جانبازان اعصاب و روان (اعم از سربازان و بسیجیان) که از لحاظ درصد پایین هستند و نسبت به این امر اعتراض دارند و دچار مشکلاتی شده اند می توانند مسائل و مشکلات و درخواست خود را به مجلس شورای اسلامی منعکس کنند.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکثر قریب به اتفاق جانبازان اعصاب و روان دارای درصدهای پایینی هستند و بخاطر اینکه درصد جانبازی شان کم است دچار مشکل شده اند و از نظر قانونی بایستی به عنوان جاناز معسر و کم برخوردار محسوب شوند. در این راستا می توانند به ما مراجعه  و یا مکاتبه کنند و تا حد امکان کمک خواهیم کرد تا به حق شان برسند.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه انشاالله در برنامه توسعه هفتم برای آنها برنامه ریزی و نیازها و مطالبات شأن را پیگیری خواهیم کرد خاطرنشان کرد: جانبازان اعصاب و روان و سایر دوستانی که در بنیاد شهید و سایر تشکل ها برای خدمت به این جانبازان حضور دارند می توانند نیازهای این جانبازان را به ما منعکس کنند تا در برنامه هفتم توسعه منعکس کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه و کیفیت اجرای قانون تبدیل وضعیت در دستگتاه های دولتی و سایر نهادهای وابسته به دولت یادآور شد: در مورد اجرای بند "و" یا همان قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در دستگاه های دولتی باید گفت، الحمدالله نسبت به اجرایی شدن بند و تبصره 20 قانون بودجه سال1400و بند "و" تبصره 20 بودجه سال جاری همه دستگاه ها در این مورد اقدام کرده اند و خوشبختانه به وظیفه قانونی خود عمل می کنند.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از نیروهای شرکتی و قراردادی و پیمانی ایثارگر در سال جاری مشمول قانون و رسمی شده اند؛ اما بعضی از نهادهای انقلابی مثل بنیاد مستضعفان و نهادهای وابسته به بنیاد شهید متاسفانه زیر در روئی می کنند و این درست نیست. همچنین وزارت آموزش و پرورش در مقایسه با سایر وزارتخانه ها در اجرای این قانون عقب تر از دیگران است. هر چند که وزارت بهداشت و نفت بسیار عالی عمل کردند، متاسفانه صدا و سیما در این خصوص خوب عمل نکرده است و جلساتی با دکتر جبلی برگزار کردیم و ایشان قول داد که قانون را اجرا کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال بانک ها برخی خیلی خوب عمل کرده اند ولی بعضی از بانک ها مقداری عقب تر از سایرین هستند. همچنین نهادهای شبه دولتی و عمومی غیر دولتی و برخی از شهرداری ها مانند شهرداری شیراز در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران خوب عمل کردند. ولی شهرداری های استان تهران از سایر شهرداری ها عقب هستند. من امیدوارم در آینده کاری نکنند که ما مجبور شویم به ماده 134 مراجعه و برای آنها توبیخ‌نامه بفرستیم و به قوه قضاییه معرفی کنیم.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در پایان تاکید کرد: انتظار ما این است که دستگاه های مشمول اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران به قانونی که قانونگذار تقنین و شورای نگهبان تایید و به دولت ابلاغ  شده است عمل کنند.