تاریخ : 1401,پنجشنبه 03 شهريور15:03
کد خبر : 92618 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بررسی طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس


بررسی طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس

طرح استخدامی جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای ایثارگران در کمیسیون اجتماعی در حال بحث و بررسی قرار دارد و ان شاءالله به عنوان یک طرح ایثارگری بزودی به تصویب نمایندگان خواهد رسید‌ و بر اساس این طرح...

فاش نیوز - کمیسیون اجتماعی مجلس طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای پدر مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح استخدامی جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای ایثارگران در کمیسیون اجتماعی در حال بحث و بررسی قرار دارد و ان شاءالله به عنوان یک طرح ایثارگری بزودی به تصویب نمایندگان خواهد رسید‌ و بر اساس این طرح که به صورت استفساریه جدید از سوی نمایندگان ایثارگر به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است، فرزندان ایثارگران در صورت بازنشستگی پدر، می توانند جایگزین او در دستگاه های دولتی شوند‌.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادمه‌ی سختان خود خاطرنشان کرد: تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می تواند به نوعی تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس - که عمر و جوانی خود را در راه اعتلای میهن اسلامی گذاشتند - باشد و هم اینکه با جایگزینی فرزندان ایثارگران، از آمار جوانان بیکار در کشور کاسته خواهد شد.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت تائید، این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی قرار خواهد گرفت و تصویب آن زمان زیادی طول نخواهد کشید.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان برنامه به درخواست های جانبازان برای افزایش حق پرستاری تصریح کرد: بی توجهی سازمان برنامه به این موَضوع خیلی بد است و این نشان می دهد که ما مسئولین به آن وظایفی که در قبال ایثارگران داریم یا عمل نکرده ایم و یا اینکه خیلی پای کار نیستیم؛ تا متاسفانه کار به جایی برسد که ایثارگران برای اجرای مصوبات قانونی خود مجبور به این شوند که تجمع و یا اعتراض کنند. اگرچه این عزیزان انسان های بسیار محجوب و صاحبان اصلی انقلاب هستند اما متاسفانه فشار و سختی های زیادی متحمل شده اند که باعث شده زمزمه های اینچنینی شنیده شود.

وی در همین رابطه افزود: در هر صورت بنیاد شهید هم باید به تعهدات خود عمل کند. اما بنده به عنوان نماینده مجلس یک انتقاد کلی به سازمان برنامه و بودجه دارم و آن اینکه تخصیص اعتبارات آنها در بعضی از جاها که حساس است به نوعی صورت نمی گیرد و باید در آینده این رویه اصلاح شود و در صحن علنی مجلس این موضوع تذکر داده خواهد شد‌.

پایان