تاریخ : 1401,چهارشنبه 02 شهريور13:57
کد خبر : 92627 - سرویس خبری : اخبار

گزارشی از جدیدترین پیگیری های تشکل های ایثارگری برای استیفای حقوق قانونی ایثارگران


گزارشی از جدیدترین پیگیری های تشکل های ایثارگری برای استیفای حقوق قانونی ایثارگران

با تلاش شبکه ملی ایثارگران و انجمن‌های ذیل آن، از ابتدای سال تاکنون که گزارشات آن به طور مستمر به استحضار جامعه ایثارگری رسیده است، موفق شده ایم به ۳۸ در صد افزایش دست یابیم و...

فاش نیوز - شورای مرکزی تشکل های ایثارگری، موسوم به شبکه ملی ایثارگران، طی گزارشی نتیجه حضور دیروز گروهی از جانبازان در سازمان برنامه و بودجه به منظور پیگیری افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری را تشریح کرد.

در این گزارش آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

به استحضار گروه های ایثارگری و جانبازان عزیز می‌رساند، پیرو جلسه روز دوشنبه ۳۱ / ۵ / ۱۴۰۱ شبکه ملی ایثارگران، نمایندگان انجمن های عضو شبکه متفق‌القول بر آن شدند که اعضای شورای مرکزی به تعداد ۲۱ نفر  امروز ۱ / ۶ / ۱۴۰۱ برای اتمام حجت به سازمان برنامه و بودجه مراجعه و در دفتر آقای میرکاظمی رئیس سازمان حضور پیدا کنند.

در بدو ورود همانطور که انتظار می رفت، حراست سازمان از ورود جمع ایثارگران به سازمان ممانعت به عمل آورد؛ که با اصرار دوستان بالاخره مجبور شدند درب سازمان را باز و تعداد حدود ۲۱ نفر با ۱۰ خودرو وارد سازمان شدند.

پس از ورود به سازمان تصمیم بر این شد که در دفتر آقای میرکاظمی، رئیس سازمان حضور پیدا کنیم، که با ممانعت حراست از ورود به طبقه نهم که دفتر رئیس سازمان در آن قرار دارد مواجه شدیم و اعلام داشتند آقای میرکاظمی همراه هیأت دولت به حرم امام خمینی(ره) رفته‌اند.

در ادامه، مسئولین حراست اظهار داشتند، مدیر تلفیق بودجه و نیز مدیر توسعه سلامت و رفاه سازمان درخواست برگزاری جلسه با ایثارگران را دارند؛ که در نهایت مدیر تلفیق بودجه سازمان در جمع دوستان حاضر شد و در گفتگو های به عمل آمده بر لزوم افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری در حضور ایشان تأکید شد.
ایشان معتقد بود که تنها افزایش قانونی حق پرستاری ۱۰ درصد است که ما به استناد برخی قوانین دیگر تا ۳۸ درصد رسانده ایم.

پس از حدود یک ساعت گفتگو و استدلالات حقوقی با ایشان، بالاخره پذیرفتند ۵۷ درصد افزایش مبنای حقوقی و قانونی دارد و نهایتاً قول دادند تا آخر شهریور برای تحقق ۵۷ درصد افزایش از طریق مجلس پیگیری نمایند.

یکی دیگر از موارد این بود که ایشان بیان داشتند ما برای مرداد ماه ۳۸ درصد و برای فروردین نیز ۳۸ درصد به عنوان معوقه به حساب بنیادشهید واریز کرده ایم. اما در عین حال امروز مدیر بودجه بنیاد طی مصاحبه ای اظهار داشت که سازمان برنامه و بودجه فقط برای یک ماه۳۸ درصد به حساب بنیاد واریز کرده است.
علی ایحال با همه تلاش های شبکه ملی ایثارگران و انجمن‌های ذیل آن، از ابتدای سال تاکنون که گزارشات آن به طور مستمر به استحضار جامعه ایثارگری رسیده است، موفق شده ایم به ۳۸ در صد افزایش دست یابیم و تلاش ها برای تحقق کامل افزایش مورد نظر ادامه خواهد داشت و منتظر اقدام مدیر تلفیق بودجه سازمان در وعده ای که داده است می‌باشیم.

در اینجا لازم می دانیم از عزیزان عضو شبکه ملی ایثارگران که اساساً از افزایش حقوق پرستاری ۵۷ درصدی، مانند فرزندان عزیز و گرانقدر شهدای عالی مقام که چندان انتفاعی از این افزایش ندارند، اما در عین حال منت نهاده و جمع را همراهی نمودند و از ابتدا تا انتهای حضور در سازمان برنامه و بودجه همراهی نمودند، تشکر و قدردانی نموده و از خداوند بزرگ برای آنان سلامتی و توفیقات روز افزون مسئلت می‌نماییم.

شبکه ملی ایثارگران
۱۴۰۱ / ۶ /۱