تاریخ : 1401,سه شنبه 08 شهريور18:55
کد خبر : 92826 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو فراکسیون ایثارگران خبر داد

طرح محاسبه حضور کمتر از ۶ ماه در دوران دفاع مقدس


طرح محاسبه حضور کمتر از ۶ ماه در دوران دفاع مقدس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی و تصویب طرح محاسبه مدت زمان حضور رزمندگان کمتر از ۶ ماه در فراکسیون ایثارگران خبر داد...

فاش نیوز- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی و تصویب طرح محاسبه مدت زمان حضور رزمندگان کمتر از ۶ ماه در فراکسیون ایثارگران خبر داد.



 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، هاجر چنارانی نماینده ایثارگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به تصویب قانون ۶ ماه حضور در جبهه به عنوان حداقل سقف ایثارگری و عدم مشمولان آن برای رزمندگان کمتر از ۶ ماه اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، حداقل سقف حضور برای مشمول ایثارگری ۶ ماه لحاظ شده است، در حالی که بعد از پایان قطعنامه و آغاز عملیات مرصاد، شاهد حضور رزمندگان برای مقابله با دشمن و حفظ و حراست از میهن اسلامی بودیم.

وی گفت: یکی از نکاتی که در برنامه ششم توسعه کشور گنجانده‌ایم، موضوع حداقل سقف حضور در جبهه بر مبنای ۶ ماه است؛ اما عملیات مرصاد بعد از قطعنامه بود در حالی که ما این موضوع را تا قطعنامه در نظر گرفته بودیم.

 فرزند شهید و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و این حضور آن‌ها بعد از قطعنامه نیز ادامه پیدا کرد و در صورتی که کمتر از ۶ ماه باشد، برای آن‌ها همان حداقل سقف حضور در جبهه برای موارد ایثارگری محاسبه و منظور خواهد شد.

 چنارانی نماینده ایثارگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم ادامه داد: فکر می‌کنم، این اقدام مجلس، خبر خوبی برای رزمندگانی باشد که در ادامه قطعنامه و عملیات مرصاد در جبهه حضور داشتند.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع در فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفته است و مقرر شد به عنوان یک طرح، برای رفع موانع ایثارگرانی که از قطعنامه تا عملیات مرصاد در جبهه حضور داشتند، تصویب و به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی درخصوص مصوبات ایثارگری مجلس یازدهم تصریح کرد و یکی از موارد مثبت ایثارگری در مجلس یازدهم، تصویب و اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران است. این قانون به عنوان یک الگو برای جامعه ایثارگری طرح و اجرا شده است و همه افرادی که به نحوی در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها مشغول به کار می‌باشند و وضعیت استخدامی آنها مشخص نیست را در بر می‌گیرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: به عنوان نمونه قانون تبدیل وضعیت برای نخستین بار در کشور در مورد ایثارگران به عنوان الگوی اداری و استخدامی اجرایی شد. اگرچه متاسفانه در برخی از دستگاه‌ها از اجرای قانون تبدیل وضعیت استنکاف شده است، اما با استفاده از ابزارهای نظارتی و اعمال قانون، دستگاه‌های خاطی را موظف به اجرای قانون خواهیم کرد.

  نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم اظهار داشت: امیدوارم بعد از اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، این قانون شامل حال همه نیروهایی خواهد شد که در قالب قرارداد قانون مشمول به کار هستند.

 هاجر چنارانی عضو فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع موانع موجود برای اجرای قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: واقعیت این است که مشکلات و کمبود‌های زیادی در بدنه جامعه ایثارگری وجود دارد که طی سال های گذشته، همچنان انباشته شده است.

  متاسفانه بحث بیمه دی یکی از موارد است؛ چرا که به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای جانبازان و خانواده‌های شهدا نیستند که با توکل به خدا باید پیگیر رفع موانع موجود شویم. بنده به عنوان یک فرزند شهید و عضوی از جامعه ایثارگری در حوزه انتخابیه‌ام در نیشابور با حضور چهره به چهره تلاش می‌کنم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات ایثارگران آشنا شده و تا حد امکان پیگیر حل و فصل آن‌ها شوم.

  عضو فراکسیون فرزندان شاهد در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار ایثارگران نیشابور با همدلی و همراهی اقدام به تشکیل تعاونی ایثارگران در منطقه کردند و از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اولیه آغاز کرده و الحمدلله امروز به عنوان یک الگوی موفق برای جامعه ایثارگری در سراسر کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به دنبال این هستیم تا به زودی درمانگاه ایثارگران را در نیشابور ایجاد و راه اندازی کنیم و این اقدامات بزرگی است که توسط ایثارگران در منطقه انجام شده است.

| معرفی