تاریخ : 1401,چهارشنبه 09 شهريور14:30
کد خبر : 92846 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

با موضوع رسیدگی به قانون تبدیل وضعیت و جایگزینی فرزندان ایثارگران در شغل پدر

برگزاری جلسه مشترک ایثارگران مجلس با سازمان برنامه و بودجه


برگزاری جلسه مشترک ایثارگران مجلس با سازمان برنامه و بودجه

رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس، از برگزاری جلسه مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تسریع تخصیص مصوبات ایثارگری به جانبازان خبر داد...

فاش نیوز- رئیس فراکسیون فرهنگی مجلس، از برگزاری جلسه مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تسریع تخصیص مصوبات ایثارگری به جانبازان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای رفع معضل تخصیص اعتبارات مالی مصوبات ایثارگری از سوی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در این چهارچوب جلسه مشترک نمایندگان ایثارگر و عضو فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با رئیس سازمان برنامه و بودجه و ایثارگران آن دستگاه برگزار می‌شود.

 رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص نشست مشترک با سازمان برنامه و بودجه متذکر شد: در این جلسه در رابطه با بودجه بنیاد شهید، حقوق جانبازان و افزایش حق پرستاری و تبادل نظر خواهد شد. همچنین ما تلاش می کنیم، با هماهنگی ای که با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت؛ نسبت به تعیین بودجه مناسب برای بنیاد شهید در سال آینده تصمیمات خوبی اتخاذ شود و در این راستا نسبت به تکمیل و تقویت بودجه سال جاری ایثارگران در سازمان برنامه تبادل نظر خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه ایثارگری کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد جایگزینی فرزند بجای پدر ایثارگر در محل کار خاطرنشان کرد: از مصوبات ایثارگری هفته جاری در کمیسیون اجتماعی بحث استفساریه در رابطه با ماده ۴۸ قانون تنظیم مقررات دولت مبنی بر این سوال بود که با تبصره ماده ۲۱ قانون ایثارگران آیا این ماده نسخ می شود یا خیر.

 حجت الاسلام نوروزی، رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم ادامه داد: ما در این استفساریه تاکید کردیم که این ماده نسخ نشده است و بر سر جای خود باقی است و فرزندان ایثارگر می توانند به جای پدر خود در سازمان ها ادارات وزارتخانه ها و سایر دستگاه‌های دولتی به کار گرفته شوند.

 نماینده دوره نهم دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این مبنا کمیسیون اجتماعی مجلس با نظر مساعد به این استفساریه رای مثبت داد و ان شاءالله پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس، در صحن علنی مطرح خواهد شد.

* معرفی