تاریخ : 1401,چهارشنبه 09 شهريور17:05
کد خبر : 92865 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

با رای نمایندگان ملت در مجلس

مستمری جانبازان معسر افزایش می یابد


مستمری جانبازان معسر افزایش می یابد

نمایندگان ملت با تصویب دو فوریت طرح استفساریه ایثارگران، خواستار افزایش حقوق جانبازان معسر شدند...

فاش نیوز- نمایندگان ملت با تصویب دو فوریت طرح استفساریه ایثارگران، خواستار افزایش حقوق جانبازان معسر شدند.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بند "ه" تبصره ۱۲ قانون بودجه سال جاری با ۱۷۶ رای موافق از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه علنی روز چهارشنبه (۹ شهریور) با افزایش مبلغ ماهیانه کمک معیشتی جانبازان معسر، معادل با حداقل حقوق کارکنان دولت موافقت کرده و به آن رای مثبت دادند.


 بر اساس قانون، حداقل دریافتی مصوبه دولت برای کارکنان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ ولی دریافتی مبلغ معیشتی ماهیانه جانبازان فاقد شغل و درآمد بر اساس پرداختی بنیاد شهید بین ۲ میلیون و ۶۰۰ تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می باشد.

 محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه طی سخنانی در خصوص طرح استفساریه افزایش حقوق جانبازان معسر، ضمن موافقت با آن اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۶۰۰ قانون بودجه سال جاری، به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح، مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد هستند، ماهیانه مبلغی را به به عنوان کمک معیشت که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) پرداخت کند.
به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، بر اساس جزء الف بند یک تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حداقل دریافت برای کارکنان دولت، مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، اما تفاوتی که وجود دارد نحوه تفسیر و پرداخت آن از سوی بنیاد شهید وسازمان برنامه و بودجه است و اختلاف دریافتی قبل و بعد از تصمیم استفساریه در سال جاری مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

 زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز، هدف از طرح این استفساریه را افزایش پرداخت جانبازان معسر بر اساس حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت در سال جاری عنوان کرد و افزود: بر این اساس دولت موظف است مبلغ پرداختی برای جانبازان معسر را، از ابتدای سال جاری محاسبه کرده و به آنان پرداخت کنند.
گفتنی است با رای مثبت نمایندگان ملت به استفساریه، افزایش حقوق جانبازان معسر در سال جاری حتمی و لازم الاجرا است و بنیاد شهید و نیروی مسلح موظف به اجرای آن می باشد.

امید است این بار قانون افزایش حقوق معسرین ایثارگر اجرا گردد.

* معرفی