تاریخ : 1401,شنبه 12 شهريور15:25
کد خبر : 92882 - سرویس خبری : اخبار

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار مجلس:

رئیس جمهور به واگذاری خودروی جانبازان ورود کند


رئیس جمهور به واگذاری خودروی جانبازان ورود کند

امیدواریم آیت الله ئییسی همانطور که در همه کارهایش به ایثارگران کمک می کند، در بحث واگذاری خودرو نیز ورود کند؛ تا ان شاءالله...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی خواستار ورود رئیس جمهور به موضوع واگذاری خودرو به ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثاگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی با اشاره به قانون واگذاری خودرو به جانبازان و لحاظ شدن آن در بودجه سنواتی 1400 و 1401، بهترین راهکار حل معضل واگذاری خودروی جانبازان بالای 50درصد را ورود رئیس جمهور به این موضوع دانست و اظهار داشت: بحث واگذاری خودرو موضوعی است که دولت به ما قول آن را داده است؛ چرا که کارخانه های خودرو سازی که در آنها سهام دارد قرار است به مردم واگذار شود و دولت فقط در امر کیفیت و کمیت نظارت کند.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 1401 مصوب کرده است که واردات خودرو به داخل کشور صورت بگیرد؛ منتها دولت با آیین‌نامه و طرح و لایحه می خواهد کاری کند که ما را از واردات خودرو پشیمان کند. اما ما می گوئیم شرکت های خودرو سازی باید به سهامداران واگذار شود. اگر خودرو گران شد، دولت با تعدیل بازار خودرو، همانند سایر کالاها دخالت و آن را مهندسی کند.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید با واردات خودرو، کنترل و نظارت، کاری کند که خودرو با کیفیت و ارزان به دست مردم برسد. اما متاسفانه این نتیجه تاکنون حاصل نشده است و استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت در این راستا و به همین خاطر بوده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افرادی که در وزارتخانه (صمت) هستند خودشان صاحب نفع هستند و نمایشگاه خودرو دارند و در امر خرید و فروش خودرو هستند و در هنگام قرعه کشی می دانند که چگونه خودرو خرید و فروش کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم در خصوص تاخیر دولت در واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50درصد متذکر شد: امیدواریم آیت الله رئیسی همانطور که در همه کارهایش به ایثارگران کمک می کند، در بحث واگذاری خودرو نیز ورود کند؛ تا ان شاءالله این دغدغه در جامعه ایثارگری برطرف شود.

حجت الاسلام نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما ورود رئیس چمهور به موضوع خودرو جانبازان است اظهار داشت: بله منظور من ورود ایشان به موضوع خودروی جانبازان است و در این مورد ایشان ورود و دستور مقتضی را به وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه صادر کند تا این مشکل در آینده نزدیک حل و فصل شود؛ چرا که در صورت موافقت دولت با واگذاری خودرو به جانبازان و اعطای تسهیلات برای خرید، مبلغ آن از جقوقشان کسر خواهد شد.

*معرفی