تاریخ : 1401,شنبه 12 شهريور20:45
کد خبر : 92890 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

پیگیری جدی خودرو جانبازان از سوی نمایندگان انقلابی


پیگیری جدی خودرو جانبازان از سوی نمایندگان انقلابی

موضوع واگذاری خودرو به جانبازان درصد بالا از همه وظایف و امور دیگر دولت مهم‌تر است و باید در اولویت قرار بگیرد؛ چرا که این عزیزان...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره پیگیری های مستمر و تذکرات پی درپی نمایندگان مجلس انقلابی به مسئولان در خصوص واگذاری خودروی جانبازان واجد شرایط اطمینان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با بیان ضرورت واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد که در بودجه 1401 بر آن تاکید شده است تصریح کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام رحمت الله علیه، ما نباید بگذاریم که عزیزان ایثارگر - که حق بزرگی بر گردن ما دارند - در پیچ و خم مشکلات و گرفتاری های روزمره زندگی گرفتار و به فراموشی سپرده شوند. براین اساس مسائل جانبازان عزیز و بازنشستگان نیروهای مسلح همیشه در کمیسیون مطرح می شود و مجلس شورای اسلامی هم نظر خاصی نسبت به آنها دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین تاکید کرد: الحمدالله نمایندگان محلس شورای اسلامی دارای روحیه انقلابی هستند و در مورد مسائل، مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری به دولت محترم و ریاست بنیاد شهید تذکرات لازم داده شده است که هر چیزی در رابطه با قانون است به ما اطلاع دهند و آنچه که مربوط به آیین‌نامه اجرایی است، دولت باید آن را تهیه و تدوین کند و در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه تذکرات لازم به وزیر صمت داده شده است و با معاون امور مجلس وزارتخانه هم صحبت های لازم را کردیم و قول دادند تسریع لازم را انجام دهند؛ مخصوصا در رابطه با جانبازان بالای 50درصد - که تنها وسیله حرکت آنها خودرو است، موضوع بایستی به طور ویژه رسیدگی شود.

رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس یازدهم متدکر شد: به نظر من موضوع واگذاری خودرو به جانبازان درصد بالا از همه وظایف و امور دیگر دولت مهم‌تر است و باید در اولویت قرار بگیرد؛ چرا که این عزیزان نیاز مبرم به آن دارند و برای تفریح و مسائل دیگر نمی خواهند بلکه به عنوان یک ضرورت برای آنهاست. امیدواریم دولت محترم در این زمینه اقدامات لازم را در واگذاری هر چه سریع تر خودرو انجام دهد. اگرچه قول تسریع را به ما داده اند؛ اما اگر بخواهند در این زمینه کوتاهی کنند، ما بعد از پایان تعطیلات مجلس مجددا موضوع را پیگیری و مطرح خواهیم کرد.

رحمانی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه و خارج از آن همه هم و غم ما این است که پیگیر کار این عزیزان باشیم و این وظیفه ماست و هیچ منتی در انجام این وظیفه نیست اظهار داشت: ما به اندازه کافی قانون ایثارگری داریم؛ مانند قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قوانین بالادستی وجود دارد و اگر همین قوانین را مسئولان خوب و به موقع اجرا کنند، بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگری برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در رابطه با موضوع رتبه بندی معلمان که ایثارگران و فرزندان ایثارگران را نیز در بر می گیرد، تقاضای نمایندگان ایثارگر این است که هر چه سریع‌تر این طرح به طور کامل اجرایی شود. طرح مهرآفرین هم - که تعدای از معلمان را در بر می گیرد - مشکلات خاص خود را دارد. متاسفانه بسیاری از موقعیت های شغلی از دست آنها رفته است. همچنین موضوع حق التدریس ها و خریدخدمتی ها از جمله مواردی بود که در کمیسیون مطرح و در مورد آن صحبت کردند و بنده هم چندین بار تذکر دادم وامیدواریم این مسائل یکی پس از دیگری حل و فصل شود.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما از زحمات دولت محترم در این یک سال گذشته که با وجود کمبودها، خشکسالی، کرونا و تحریم های ناجوانمردانه مواجه بوده است و الحمدالله به حد توان خود کار کردند تشکر می کنیم. اگر چه توقع ما این است که تلاش و فعالیت های شبانه روزی بیشتری از سوی دولت برای حل مشکلات انجام شود. همانطور که در فرمایشات رهبری تصریح شده است، دولت به عنوان چراغ راه مسئولان بوده و خواهد بود. ان شاءالله بتوانیم مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل و فصل کنیم و کشور به جایگاه متعالی برسد و ما روز به روز بتوانیم در تقویت نظام و انقلاب و دولت اسلامی گام های بیشتری برداریم.

*معرفی