تاریخ : 1401,دوشنبه 14 شهريور20:09
کد خبر : 92945 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید قدوسی در نهاوند /عکس


برگزاری مراسم بزرگداشت شهید قدوسی در نهاوند /عکس

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید آیت الله علی قدوسی نخستین دادستان شهید انقلاب اسلامی مراسمی در زادگاهش نهاوند برگزار شد.

 

معاون قضایی قوه قضاییه در چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی در مصلی نماز جمعه نهاوند گفت: مردم نهاوند انقلابی و ولایت مدار هستند و این شهرستان زادگاه شهدای مفاخری مانند گروه انقلابی ابوذر، مجاهد عزیز حاج میرزا سلگی، آیت الله شهید قدوسی و حیدری شهدای شاخص قوه قضائیه و مجلس و ۸۵۰ شهید دیگر است.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضاییه افزود: شهید آیت الله قدوسی نخستین دادستان شهید انقلاب و موسس مدرسه حقانی یکی از مفاخر حوزه و قوه قضائیه بود که جان خود و فرزندش را نثار اهداف بلند انقلاب اسلامی کرد.

شهید قدوسی ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در دفتر دادستانی به شهادت رسید.

معاون قضایی قوه قضاییه تصریح کرد : در همان اوایل انقلاب و بخصوص از سال ۱۳۶۰ به بعد، به دست عوامل موساد و بنی صدر خائن و گروهک منافقین ترور مردم و شخصیت‌های مخلص انقلاب رقم خورد.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد : در همان سال ۱۳۶۰ شهرستان نهاوند دونفر از بهترین فرزندان روحانی خود شهیدان حیدری و قدوسی اولین امام جمعه نهاوند و دادستان انقلاب را در راه اهداف انقلاب توسط دشمنان داخلی و خارجی از دست دادیم.

 


منبع : خبرگزاری صدا و سیما