تاریخ : 1401,سه شنبه 15 شهريور15:29
کد خبر : 92962 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

چند تخلف بنیاد در حق جانبازان


چند تخلف بنیاد در حق جانبازان

در مورد سن بازنشستگی و محاسبه آن طبق آیین‌نامه سال ۷۲ گر چه باید زمان مجروحیت باشد، در مورد سنوات هم بنیاد مبنا را بر برقراری حقوق بنا نهاده و این هم تفسیر دلخواهانه از قانون است...

صدر

فاش نیوز - با عرض سلام خدمت عزیزان؛ با توجه به رای دیوان عدالت و پیگیری های مستمر و تلاش همه باعث شد ماده ۵۱ اعمال شود؛ اما تکلیف معوقات را هنوز مشخص نکرده اند.

همچنین مجلس طی دو فوریت، حداقل حقوق کارمندان را ۵ میلیون و ششصد هزاز تومان محاسبه کرده و بنیاد سه میلیون و پانصد؛ که این باز تخلف است و کوتاهی که باید معوقات طبق قانون پرداخت شود.
در مورد سن بازنشستگی و محاسبه آن طبق آیین‌نامه سال ۷۲ گر چه باید زمان مجروحیت باشد، در مورد سنوات هم بنیاد مبنا را بر برقراری حقوق بنا نهاده و این هم تفسیر دلخواهانه از قانون است؛ چرا که در قانون سال ۷۲ هیچ تخصیصی برای عدم رعایت نکردن آن زده نشده. و ذخیره مرخصی را حذف کرده اند ولی مبنی حذف آن را کسی توضیح نمی دهد؛ چرا که اگر شما معتقد هستید طبق قانون خدمات کشوری عمل می کنید و جانباز حالت اشتقال همانند یک کارمند است و حقوق می گیرد؛

چرا ذخیره مرخصی برایش محاسبه نمی شود؟

چرا برایش حکم حقوقی تعریف نشده؟

چرا بن ندارد؟چرا حق مسکن ندارد؟

چرا حتی روز جانباز هیچ امتیاز مثبتی در حقوقش اعمال نمی شود؟

چرا خیلی از آیتم هایی که یک کازمتد در فیش حقوق آن درج می شود را شامل نمی شود؟

خب پس شما طبق چه اشلی به جانبازان حقوق می دهید؟

چرا هیچ جانبازی نمی داند طبق چه اصلی حقوق بهش پرداخت می شود؟

چرا جانبار نه مدرک تحصیلی اش در حقوقش افزایش چندانی دارد و نه سابقه دریافت حقوقش و نه درصد جانبازیش و نه مخارج درمانی اش که خیلی مواقع بیشترین حقوقش را باید بدهد برای درمان خودش...؟
هر اداره و ارگانی یک فرد بعد از مدتی ارتقاع درجه یا پست بالاتر می گیرد اما دریافتی جانباز در حداقل می باشد و اگر دکترا هم داشته باشد هیچ تفاوت چندانی نمی کند.
به نظر بنده باید هیاتی ناظر تشکیل شود از مجلس و پرداخت ها سیستمی و قانون‌مند و شفاف باشد.
در خاتمه سوال من از مسئولین عزیز این است که آیا نوشتن یک برنامه و تعیین احکام حقوقی طبق قوانین کار سختی بوده است که سال های سال از اعمال آن عاجز هستید؟
متشکرم از کلیه کسانی که در احقاق حق جانبازان و خانواده های ایثار گران و شهدا تلاش کرده اند و برایشان آرزوی سلامت و خشنودی دارم. و هم چنین طول عمر و خشنودی رهبر عزیزمان و سر بلندی ایران.

| صدر