تاریخ : 1401,چهارشنبه 16 شهريور18:23
کد خبر : 92986 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به چاپ رسید


کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به چاپ رسید

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر سیدعلی سادات فخر به چاپ رسید.

 

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به چاپ رسید

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر سیدعلی سادات فخر در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار شد.

در این اثر، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی، اهمیت همکاری با دوستان و مفهوم شناسی دوست مورد بررسی قرار گرفته و معیار دوست‌گزینی تبیین شده است.

نویسنده در ادامه این اثر، شناخت اعتقادات دوست و اصل بنیادین رفتار با دوستان را بیان و بر رعایت قاعده زرین تأکید کرده است.

سپس، عوامل نگهداشت دوستی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) تبیین شده است که از جمله این رفتار‌ها می‌توان به محبت، ایمان به خداوند، پیوند نسبی و سببی، و رعایت انصاف اشاره کرد.

«اهداف تعامل با دوستان» از دیگر مباحث این اثر است که در این راستا بر همدردی و مواسات، نیاز‌های اقتصادی، و نیاز‌های روانی و معنوی، بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) توصیه شده است.

در این اثر، «آثار تعامل با دوستان» تشریح شده است که در این راستا، رفع کدورت و دشمنی، تحکیم پایه‌های ایمان، و افزایش مکارم اخلاقی و انسانی تبیین شده است.

در پایان «شیوه تعامل با دوستان» مورد بحث و بررسی قرار گرفته که از جمله این شیوه‌ها می‌توان به رعایت ادب در رایزنی و مشورت، رعایت ادب در گوش سپاری، رازداری، امانتداری، خوش گمانی، امیدآفرینی، نیکی، وفای به وعده، هدیه دادن، رعایت عدالت، ترک دوستی با دشمن دوست و بخشش لغزش‌ها پرداخت.

 


منبع : شبکه خبر