تاریخ : 1401,پنجشنبه 24 شهريور15:04
کد خبر : 93145 - سرویس خبری : ایثارگران

بیانیه دبیران و مدیران انجمن های جانبازان نخاعی کشور

با ادغام مخالفیم


با ادغام مخالفیم

از آن جا که در اهداف اولیه تاسیس مراکز جامع توانبخشی، همه اجزای آن در کنار هم (اعم از توانبخشی، اقامتی، فرهنگی و ورزشی و...) دیده شده، لازمه جامعیت این مراکز عدم ...

فاش نیوز - دبیران و مدیران انجمن های جانبازان نخاعی کشور در مخالفت با طرح ادغام احتمالی موسسه ایثار با سازمان سیاحتی کوثر بیانیه صادر کردند.

متن کامل بیانیه دبیران و مدیران انجمن های جانبازان نخاعی کشور به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 متعاقب گزارش انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در خصوص تصمیم احتمالی ادغام موسسه ایثار با سازمان سیاحتی کوثر و اعلام مخالفت آن انجمن، هم به صورت کتبی و هم در جلسه حضوری به ریاست محترم عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستور ریاست بنیاد شهید به کمیته تغییر و تحول ساختار، مبنی بر جلب نظر جانبازان نخاعی در تغییر و تحول در خصوص موسسه ایثار و ذیل آن مراکز جامع توانبخشی، ما دبیران و مدیران انجمن‌های جانبازان نخاعی کشور مخالفت خود را با هر تصمیمی که بدون نظر دوستان هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی کشور گرفته شود، اعلام نموده و  تاکید می نماییم، که در صورت تصمیم به هر گونه  تغییر و تحول در موسسه ایثار از جمله ادغام، به موارد زیر می بایست عمل شود:
۱- مطابق دستور ریاست بنیاد، در تمامی جلسات تصمیم گیری در خصوص موسسه ایثار، می بایست اعضا انجمن جانبازان نخاعی حضور داشته باشند.

۲- در هر گونه تغییری قطعا می بایست رعایت تناسب و اهداف سازمان‌های موازی رعایت شود، به همین دلیل بارها اعلام نموده ایم که چون نطفه این مراکز در معاونت بهداشت و درمان شکل گرفته، این مراکز با معاونت بهداشت و درمان  و یا هر بخش درمانی دیگر ساز گار است.

۳- از آن جا که در اهداف اولیه تاسیس مراکز جامع توانبخشی، همه اجزای آن در کنار هم (اعم از توانبخشی، اقامتی، فرهنگی و ورزشی و...) دیده شده، لازمه جامعیت این مراکز عدم تفکیک آنها می باشد.
لذا به کسانی که تازه به میدان مراکز جامع وارد می شوند و هیچ اطلاعاتی از پیشینه این مراکز ندارند، اجازه تصمیم گیری خیالی نخواهیم داد.
۴- ما دبیران گروه های پیگیری انجمن‌های جانبازان نخاعی کشور، با مثله کردن مراکز جامع توانبخشی به شدت مخالف بوده و اجازه نخواهیم داد، یکپارچگی مراکز دچار کوچکترین خدشه
ای شود، لذا به کمیته تغییر و تحول گوشزد می نماییم، تصور تفکیک بخش‌های اقامتی از مراکز و الحاق آن به سازمان سیاحتی و یا جدا کردن قسمت‌های ورزشی و الحاق آن به بخش‌های دیگر بنیاد را از خاطر دور کنند.

۵- ما جانبازان نخاعی کشور اجازه نخواهیم داد کسانی که در دوره  تصدی خود در موسسه ایثار، موجب به فنا رفتن امکاناتی که می بایست در خدمت به ایثارگران می بود، (مانند مراکز استان مرکزی) شدند و آثار سو مدیریتی انان تا کنون باقی است، بار دیگر در تعیین سرنوشت این مراکز دخالت کنند.
۶- ما جانبازان نخاعی کشور اجازه نخواهیم داد، باقی مانده عمرمان به بازی گرفته شود و از آنجا که  سالهاست عایدی مادی سو مدیریت ها سهم مدیران بوده و آثار سو آن سهم جسم رنجور ایثارگران، ضمن اعلام مقاومت و مبارزه در برابر مدیران منفعت طلب، شکایت خود را نزد خداوند بزرگ می بریم.

در پایان بدنبال گفتگوی اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی، بار دیگر از ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثار گران در خواست می نماییم، به مجموعه مدیران خود دستور موکد فرمایند که در تصمیمات خود به جای سیاسی کاری و زد و بند های جناحی و عافیت طلبانه، تنها صرفه و صلاح جامعه ایثارگری را مد نظر قرار دهند.

| دبیران و مدیران انجمن های جانبازان نخاعی کشور