تاریخ : 1401,سه شنبه 29 شهريور18:51
کد خبر : 93222 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید: شهدا سنگر نماز را برای قیام برگزیدند


رئیس بنیاد شهید: شهدا سنگر نماز را برای قیام برگزیدند

رئیس بنیاد شهید: شهدا سنگر نماز را برای قیام برگزیدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا نماز را سنگر قیام برای خود دانستند که دشمن نتوانست آن را برتابد و آنها را به شهادت رساند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز  در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه عکس نماز شهیدان که با عنوان سرالصلوه با حضور خانواده های شهدای موذن در موزه مرکزی شهدا برگزار شد، بیان کرد: از سوی ستاد اقامه نماز به ما پیشنهاد دادند به یاد شهدای موذن برنامه برگزار کنیم که مورد استقبال ما قرار گرفت چراکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ما فارغ از شهید که قله نورانی است باید به دامنه آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه دامنه این قله نورانی، خلوت شهدا با خداست، افزود: شهدای محراب  افراد عالمی بودند که زندگی آنها سراسر اخلاص بود و با خواندن نماز به سوی نور حرکت می کردند خدا نیز آنها را نزد خود برد تا رزق و روزی دریافت کنند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید غیر از یاد شهدا و چهره شان، سبک زندگی آنها برجسته شود تا مردم آنها را فراموش نکنند و بدانند آنها در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی چه سختی هایی کشیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: همه رزمندگان که در جبهه حضور داشتند قبرهایی را می کنند و در آن به نماز خواندن و راز و نیاز با خدا می پرداختند و فضای معنوی خاصی ایجاد می شد، این جلوه در زندگی شخصی همه شهدا وجود داشت و به نقطه ای رسیدند که روح آنها در حال عروج بود و به خدا رسیدند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید ابعاد زندگی شهدا را به جامعه معرفی کنیم، ادامه داد: شاید در بستر این مراسمات بتوان به این هدف دست یافت.

تجلیل از خانواده ۲۲ شهید محراب و موذن

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین گفت: امروز از خانواده پنج شهید محراب و ١٧ شهید موذن در تهران و ۹ استان دیگر تجلیل شد.

سید محمدصادق هاشمی اذعان داشت: در نخستین نمایشگاه عکس نماز شهیدان سرالصلوه که امروز در موزه مرکزی شهدا گشایش یافت ۴۰۰ عکس از شهدایی که در حال نماز هستند از ٢٥ استان برای این نمایشگاه ارسال و به نمایش گذاشته شد.

رشد و تعالی با قرآن و نماز مهیا می‌شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: سخن گفتن راجع به شهید که خود عالم باشد و در محراب عبادت به شهادت رسیده سخت است.

حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری افزود: شهدا همه اهل قرآن بودند اگر قرار باشد رشد و تعالی باشد با قرآن و نماز مهیا می شود.

 


منبع : ایران آنلاین