تاریخ : 1401,چهارشنبه 30 شهريور16:43
کد خبر : 93237 - سرویس خبری : ایثارگران

با موافقت نمایندگان ملت در بهارستان

حقوق جانبازان معسر به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت


حقوق جانبازان معسر به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت

نمایندگان مجلس با افزایش حداکثر سقف پرداختی کمک معیشتی ماهیانه رزمندگان نیازمند با کف حقوق کارکنان دولت موافقت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با افزایش حداکثر سقف پرداختی کمک معیشتی ماهیانه رزمندگان نیازمند با کف حقوق کارکنان دولت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه(30 شهریور) با پاسخ مثبت خود به استفساریه دولت درخصوص بند(هـ) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره پرداخت حقوق به رزمندگان و جانبازان فاقد شغل، متناسب با حداقل حقوق کارکنان دولت، برابر با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان موافقت کردند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بهارستان در جریان بررسی طرح دوفوریتی استفساریه بند(هـ) تبصره(12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، با متن این استفساریه با 158 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

بر اساس این گزارش با پاسخ و رای مثبت نمایندگان ملت به استفساریه، از این پس حقوق جانبازان و رزمندگان نیازمند به حداقل حقوق کارکنان دولت در سال جاری که پنج میلیون و 600 هزار تومان است افزایش خواهد یافت.

محسن زنگنه، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: در بند(هـ) تبصره(12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور بحث جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد مطرح و این استفساریه منحصر به این قشر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در بهارستان ادامه داد:  استفساریه مذکور به دنبال قانون جدیدی که نیاز به اعتبار داشته باشد و یا بار مالی به دولت تحمیل کند نیست؛ بلکه این موضوع در قانون بودجه سال جاری مصوب شده و برای آن منابع مالی در جداول تعیین شده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع و اعتبارات مورد نیاز طرح قبلا پیش بینی شده است متذکر شد: مبلغ 5 هزار و 600 میلیون تومانی که برای این قشر در نظر گرفته شده از محل سرجمع بودجه نیروهای مسلح کسر و در جداول بودجه برای افزایش حقوق جانبازان و ایثارگران فاقد شغل و آسیب دیده از جمله جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته شده است تا بخشی از مشکلات و هزینه های آنها را جبران کند.

گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز جاکی است بر اساس بند "هـ" تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر‌اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

همچنین آیین‌نامه اجرائی این بند با همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و به‌تصویب هیأت وزیرانخواهد رسید.

گفتنی است بر اساس این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است از ابتدای ماه جاری حقوق جانبازان و رزمندگان معسر را بر مبنای کف حقوق کارکنان دولت(پنچ میلیون 600 هزار تومان) و تفاوت آن با نیمه اول سال را محاسبه و پرداخت کند.

*معرفی