تاریخ : 1401,پنجشنبه 31 شهريور15:15
کد خبر : 93242 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

چند سئوال ایثارگران از معاون تعاون بنیادشهید


چند سئوال ایثارگران از معاون تعاون بنیادشهید

یکی از ایثارگران چند سئوال که در واقع می تواند پرسش تعداد بسیاری دیگر نیز باشد از معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرسیده است...

فاش نیوز - با عرض سلام و خسته نباشید. من از خدمت جناب آقای پاکدل چند سئوال دارم:
۱ - چرا قانونی که مصوب سال ۷۲ که صراحتا روشن و شفاف است را رعایت نمی کنید؟ (ق خ ک: قانون خدمات کشوری)
۲ - چرا قوانین جانبازان حالت اشتغال را نیز به درستی اجرا نمی کنید؟ مگر در این قانون خیلی شفاف جانباز را همانند کارمند و نیروهای مسلح بیان نکرده و توضیح نداده که باید احکام و طریقه بازنشستگی‌شان چطور باشد؟
۳ - چرا ماده ۵۱ که رای دیوان عدالت اداری و معوقات آن را دارد اعمال نکرده اید؟
۴ - چرا طبق آیین‌نامه جدید ذخیره مرخصی را حذف کردید، سنوات را از زمان بر قراری محاسبه کردید نه زمان مجروحیت؟

5 - چرا حداقل حقوق کارمند که ۵ میلیون و ششصد هزار است را اجرا نکردید و سه میلیون و پانصد به جانباز می دهید؟ مگر نه که دستور دو فوریتی مجلس است؟

6 - چرا یک جانباز حالت اشتغال با وجودی که درصد جانباری و تحصیلات و خیلی از آیتم ها را دارد، در حداقل حقوق محاسبه می کنید؛ در حالی که یک کارمند رسمی بعد از چند سال سابقه با مدرک دکترا اگر حقوق مدیر عاملی نگیرد، کمتر هم نیست و چرا نه حق مسکن دارد و نه آیتم های دیگر؟
7 - چرا یک جانباز حالت اشتغال با مدرک لیسانس به بالا در آخر بازنشستگی در حداقل حقوق بازنشست شود؟
8 - چرا جانباز حالت اشتغال بنیاد که تازه با دو گروه بالاتر و چه مدرک و چه میزان دریافتی نسبت به یک کارمند حتی از یک کارمند ساده رسمی هم کمتر حقوق می گیرد؟

9 - چرا سن باز نشستگی جانباز را ۳۰ سال پرداخت و ۶۰ سال سن تعیین کردید و باید هر دو را شامل شود در صورتی که در قانون مصوب ۷۲ نوشته ۳۰ سال یا ۶۰ سال سن و حتی ارفاق هم شامل حالش می شود؟
10 - شما بفرمایید ما نه حکم حقوقی شفافی داریم و آیتم ها به این دلیل شامل حال این عزیزان نشده. پس لطفا بفرمایید تا به حال بر چه اساسی حقوق پرداخت می کردید، کجای قانون شفاف نبوده که شما این گونه عمل کردید؟

11 - کجای قانون ابهام داشته که شما آیین‌نامه جدید بازنشستگی و آیین‌نامه ماده ۶۶ در مورد شهریه دانشگاه و شرط معدل را برای یک جانباز قرار دادید؟
اگر سئوالات بنده را جواب دهید من از شما کمال تشکر را خواهم داشت؛ چرا که بنده کلیه قوانین ایثارگران و آرای کمیسیون ماده ۱۶ و همچنین آرای دیوان عدالت اداری و قوانین مربوط به ایثارگران و جانبازان و خانواده های معظم شهدا را مطالعه نموده ام‌.
متشکرم