تاریخ : 1401,شنبه 02 مهر17:42
کد خبر : 93267 - سرویس خبری : اخبار

نامه وارده؛ خطاب به رئیس جمهوری

پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان باید بر اساس تاریخ مجروحیت باشد


پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان باید بر اساس تاریخ مجروحیت باشد

جانبازان حالت اشتغال حقوق‌بگیر از بنیاد شهید یک درخواست منطقی قانونی، شرعی و عرفی دارند و آن اینکه بنیاد، سنوات خدمت را برای پرداخت پاداش پایان خدمت از تاریخ مجروحیت...

فاش نیوز - پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال حقوق‌بگیر بنیاد شهید بر مبنای قانون مصوب سال 1373 است در حالی که باید از تایخ مجروحت مجاسبه و پرداخت شود.

جانبازان حالت اشتغال حقوق‌بگیر از بنیاد شهید یک درخواست منطقی قانونی، شرعی و عرفی  دارند و آن اینکه بنیاد، سنوات خدمت را برای پرداخت پاداش پایان خدمت از تاریخ مجروحیت محاسبه و پرداخت کند.

متاسفانه در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس تاریخ تصویب قانون در سال 1373 پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال حقوق‌بگیر را پرداخت می کند. به عنوان مثال بنده که متولد شهریور ۱۳۴۶ و در ۲۲خرداد ۱۳۶۴ جانباز شده ام با این رویه غلط ۸ سال از  بهترین دوران زندگی ام نادیده گرفته شده و به هدر رفته است.
من که ۳۷ سال و اندی از جانبازی ام گذشته است اما هنوز سابقه ۳۰ ساله ام بر اساس یک قانون غلط پر نشده گناهم چست؟ جرم  امثال ما که قانون گذاران  ۵ سال بعد از جنگ یادشان افتاده قانون تصویب کنند چیست؟

آن هم یک قانون که با اشتباه فاحش به جای این که مبدأ و شروع  سنوات را از تاریخ جانبازی شخص در نظر بگیرند آن را بنابر سلیقه  سال ۱۳۷۲ (یعنی سال تصویب قانون) لحاظ کرده اند. بر این اساس اکنون باید به انتظار موهوم ۶۰ ساله شدن و یا پر شدن ۳۰ سال سابقه بمانیم.
جناب آقای رئیسی، رییس جمهور محترم، آنان که شرط بازنشسته شدنشان ۶۰ سالگی است کارمندان محترم شرکت نفت هستند که بحمدالله والمنة در بهترین شرایط حقوقی و امکانات رفاهی درمانی اجتماعی ورزشی و ... به سر می‌برند نه جانبازان مظلومی که متاسفانه خیلی از آنها هم اینک سر به تیره تراب فرو برده اند. آنها هم که به ظاهر زنده اند با انواع مشکلات اعم از بیماری و... در حال مبارزه هستند.
اکنون که از مسئولان بنیاد شهید ناامید شده ایم از بس گفتیم و نوشتیم و وقعی ننهادند و عامدانه خود را به تغافل زده اند. این نوشته داد خواهی را به محضر شما عرضه می داریم؛ شاید به دستتان برسد.

استدعا داریم دستوری موکد و صریح بفرمایید که با اصلاح مصوبه، جلوی این ظلم آشکار گرفته شود و اگر بنا دارند پاداش ما را پرداخت کنند مبنای شروع خدمت را از تاریخ مجروحیتی که منجر به جانبازی شده است قرار دهند. همچنین محاسبه و پرداخت مرخصی این سنوات را هم که درخواست اغلب جانبازان عزیز است لحاظ نمایند.

| تقی جعفری (جانباز ۵۰٪ حالت اشتغال)