تاریخ : 1401,شنبه 02 مهر13:47
کد خبر : 93294 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

"تقویم دفاع مقدس" در رادیو باز می‌شود



"تقویم دفاع مقدس" در رادیو باز می‌شود

مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو بیان داشت: جدول پخش این شبکه در هفته دفاع مقدس با نگاهی تخصصی به مشی دشمن شناسی، ابعاد همه جانبه دفاع ۸ ساله ملت ایران را بررسی می‌کند.

رضا کوچک‌زاده تهمتن مدیر شبکه رادیویی گفت‌و‌گو با اعلام این خبر که جدول پخش برنامه‌های این شبکه متناسب با هفته دفاع مقدس به ابعاد همه جانبه دفاع 8 ساله ملت ایران در ایران و جهان و تبیین مشی دشمن‌شناسی می‌پردازد، گفت: پخش این برنامه‌ها از 31 شهریور آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

کوچک‌زاده در توضیح برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در هفته دفاع مقدس گفت: برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» در هفته دفاع مقدس به تبیین و الگوسازی از دفاع مقدس و مشی دشمن‌شناسی می‌پردازد و موضوعاتی چون مردمی‌سازی جنگ در دفاع مقدس و تعمیم این الگو به سایر حوزه‌های اجرایی کشور، نقش دفاع مقدس در تقویت هویت ملی اسلامی و مقابله با واگرایی‌های ارضی و سیاسی و دفاع مقدس، ظهور مقاومت منطقه و تأثیر آن بر عمق استراتژیک انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در دستور کار دارد.

وی در ادامه معرفی برنامه‌های گروه سیاسی این شبکه افزود: برنامه خبری-تحلیلی رویداد هر روز ساعت 12، به  بررسی رویدادهای هفته دفاع مقدس در مجموعه‌های ارتش، سپاه و بسیج می‌پردازد و برنامه بدون خط خوردگی در طول این هفته ساعت 19 با موضوعاتی چون آموزه‌های دفاع مقدس در تقویت بازدارندگی و خوداتکایی، دفاع مقدس و سرمایه اجتماعی کشور در دفاع از میهن و دفاع مقدس و تجربه برای تقویت اتحاد و ائتلاف‌ها به برنامه‌سازی خواهد پرداخت. برنامه «امواج شبهه» هم که به رفتارشناسی رسانه‌های بیگانه و پشت پرده عزیمت این رسانه‌ها می‌پردازد در هفته دفاع مقدس، به موضوع شبهه‌افکنی رسانه‌های بیگانه بعد از اتمام جنگ تحمیلی  و بررسی روش‌ها و تاکتیک‌‌های تبلیغاتی دشمنان در دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.

مدیر رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: گروه تاریخ و فرهنگ این شبکه در برنامه‌های شبانه خود هر شب ساعت 22 با برنامه‌های "اینجا چراغی روشن است"، "رواق تماشا"، "صدای پای شب"، "سوفیا" و "انعکاس" محورهایی چون مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی شکل گرفته در دوران دفاع مقدس، نقش ولایت فقیه در هدایت جبهه‌ها و تداوم استقامت و پایداری رزمندگان، دفاع مقدس، تولیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نقش رسانه‌های جمعی در تحقق و ترویج اندیشه‌های دفاع مقدس، بررسی چرایی ضرورت تداوم جنگ پس از آزادی خرمشهر و نقش دفاع مقدس در صدور انقلاب اسلامی در سطح جهان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

کوچک زاده بیان کرد: «ارغنون» عنوان برنامه تخصصی رادیو گفت‌وگو در حوزه موسیقی است که به تبیین و بررسی موسیقی دفاع مقدس خواهد پرداخت. «سینما معیار» نیز دیگر برنامه این گروه با موضوع تبیین و بررسی سینمای دفاع مقدس و موضوع خاص مدافعان حرم به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: «پرده آخر» در حوزه تئاتر به تبیین و بررسی نمایش‌هایی با موضوع دفاع مقدس خواهد پرداخت. برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» نیز به این مناسبت با موضوع الزامات تاریخ‌نگاری و خاطره نگاری دفاع مقدس و اهمیت موضوع ترجمه آثار دفاع مقدس در ادبیات جهان پخش خواهد شد و برنامه "گفت‌و‌گوی اجتماعی" هم با دعوت از صاحب نظران این حوزه به موضوعاتی چون مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی شکل گرفته در دوران دفاع مقدس و تأثیر دفاع مقدس و گرامیداشت آن در انسجام و وحدت ملی می‌پردازد.

کوچک‌زاده تأکید کرد: نقش زنان و مادران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم موضوع جذاب و مهمی است که برنامه «ترنج» آن را بررسی خواهد کرد. «حیاط‌خلوت» هم گفت‌وگو با نخبگان دوران دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر رادیو گفت و گو بیان کرد: مجموعه مستند پرتره‌هایی تحت عنوان «روایت ناتمام» با موضوعات فیلم دفاع مقدس عملیات‌های مهم، فرماندهان شهید، شهرهایی که به‌طور مستقیم در جنگ حضور داشتند و معرفی شاعران و خوانندگان دفاع مقدس در فواصل زمانی به‌صورت روزانه پخش می‌شود. همچنین مستند پرتره «دفاع بدون مرز» با موضوع آشنایی با نحوه شکل‌گیری و فعالیت‌های نیروی قدس سپاه در هفته دفاع مقدس هر روز روی آنتن می‌رود.

کوچک زاده گفت: برنامه «گفت‌و‌گوی اقتصادی» که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این شبکه است در هفته دفاع مقدس به تبیین و بررسی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در آیینه تجربیات مدیریتی دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت. گروه دانش و اقتصاد رادیو گفت‌وگو با درنظرگرفتن نشر و فرهنگ‌سازی مشی و روش الگوبرداری موفق از آن دوران برای ساخت این برنامه تلاش می‌کند و برنامه "گفت‌و‌گوی علمی" با تبیین توانمندی‌ها در حوزه صنایع دفاعی دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف علمی و پزشکی می‌پردازد.

رادیو گفت‌وگو روی موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز شنیده می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر امواج رادیو، برنامه‌های این شبکه را به‌صورت زنده و یا آرشیوی از برنامه ایران صدا دنبال کنند و یا با مراجعه به سایت رادیو گفت‌وگو به نشانی http: /radiogoftogoo. ir فایل صوت و مکتوب برنامه‌ها را دریافت کنند.


منبع : tasnimnews.com