تاریخ : 1401,شنبه 02 مهر14:29
کد خبر : 93302 - سرویس خبری : اخبار

نمایشگاه سرالصلوة شهدا با تقدیر از ۱۷ شهید مؤذن



نمایشگاه سرالصلوة شهدا با تقدیر از 17 شهید مؤذن در 10 استان افتتاح شد

در نخستین نمایشگاه عکس نماز شهیدان سرالصلوة که امروز در موزه مرکزی شهدا گشایش یافت ۴۰۰ عکس از شهدایی که در حال نماز هستند از ٢٥ استان برای این نمایشگاه ارسال و به نمایش گذاشته شد.

 آئین افتتاح نخستین نمایشگاه بین‌المللی سر الصلوة شهدا امروز؛ سه شنبه 29 شهریور با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران،  محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور در شورای اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

در نخستین نمایشگاه عکس نماز شهیدان سرالصلوة که امروز در موزه مرکزی شهدا گشایش یافت 400 عکس از شهدایی که در حال نماز هستند از ٢٥ استان برای این نمایشگاه ارسال و به نمایش گذاشته شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمندشان شهید را قله‌ای نورانی توصیف کرده‌اند که باید به دامنه‌های این قله هم توجه شود بنابراین، باید به سبک زندگی شهیدان و امر شهیدپروری توجه داشته باشیم. شهدا سنگر نماز را برای قیام خویش انتخاب کردند و باید به روش زندگی شهدا که مملو از نکات آموزنده است به صورت ویژه‌ای توجه شود.

وی ادامه داد: ما باید برگردیم و به پشت سرنگاه کنیم و ببینیم به غیر از یاد شهدا و چهره آنان که باید برجسته بماند و مرتب تکرار شود تا از یاد ملت بزرگ ایران نرود، چه مجاهدت‌ها و زحمت‌هایی در این مسیر انجام شده تا به نقطه‌ای برسیم که امروز در آن هستیم و به غیر از آن هم به نوع زندگی این شهدا باید بپردازیم. زیرا آن چیزی که از یک شهید، شهید ساخته به قول حاج قاسم سلیمانی عزیز روش شهید زیستن است و این یعنی اینکه ببینیم چگونه شهید قبل از شهادت مانند یک شهید زندگی کرده و تا به مقام شهادت رسیده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از منظرهایی که کارکنان حوزه فرهنگی و همچنین علما، صاحب‌نظران و سخنرانان باید به آن توجه کنند پژوهش در زندگی این عزیزان است، ادامه داد: تمام رزمندگانی که جبهه را درک کردند خاطرات زیادی دارند، به خصوص در شب‌هایی که قرار بود به عملیات ختم شود و یا مزارهایی که رزمندگان ما برای خودشان می‌کندند و در آن به عبادت می‌پرداختند و شب‌ها تا صبح نماز می‌خواندند و گریه می‌کردند و واقعاً حال عجیبی در آن فضا وجود داشت که قابل توصیف نیست.

وی افزود: همه شهدا این گونه بودند، یعنی همه این 150 هزار شهیدی که در معرکه به شهادت رسیدند و تمام آن 17 هزار شهیدی که ترور شدند و همچنین شهدای مدافع حرم در زندگی خود این جلوه‌ها را دارند و باید توجه کرد که این عزیزان یک حال درونی خاص در اتصال به خداوند داشتند و نقطه اتصال به جایی می‌رسید که این کالبد مادی دیگر نمی‌توانست آن را همراهی کند و در حال پرواز و عروج بود و به همین خاطر به بهترین روشی که می‌شود کسی یک مرگ عاشقانه و معامله با خدا انجام دهد، عروج کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این مطلب که ما در خصوص وظیفه فرهنگی و ترویجی که در این حوزه داریم می‌توانیم یک نورافکن بیندازیم و این ابعاد را نشان دهیم، بیان کرد: البته ما چیزی تولید نمی‌کنیم بلکه این‌ محتوا را شهدا تولید کردند و ما باید هنر این را داشته باشیم که توجه جامعه را به این امر مهم جلب کنیم و هدف همین است که این الگوها را بی‌نقص به جامعه معرفی کنند.

در انتهای این مراسم، از خانواده پنج شهید محراب و ١٧ شهید موذن در تهران و 9 استان دیگر از جمله شهید آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی، شهید آیت‌الله محمد صدوقی، شهید آیت‌الله محمد اشرفی اصفهانی، شهید ابراهیم هادی، شهید محسن فرج الهی تقدیر شد و در ادامه کتاب‌های «سوت آخر» و «حدیث آرزومندی» رونمایی شدند.


منبع : tasnimnews.com