تاریخ : 1401,شنبه 02 مهر16:57
کد خبر : 93329 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

وضع جانبازان طبق درصدهای ۳۰ سال قبل نیست!



جانباز - اینکه درصد جانبازان به روز شود کاری دقیق درست وبسیار بجا می باشد.
جانبازی که 30 تا 40سال پیش در کمیسیون پزشکی مورد معاینه قرار گرفته و درصد گرفته است دیگر آن جانباز امروزی نیست.
شما یک لحظه توجه بفرمایید 30سال یا بیشتر از عمر یک فرد مجروح گذشته وانواع داروهای متعدد ومختلف مرتبط با مجروحیت وغیر مجروحیت مصرف کرده ومی کنداینرا به سن بالای فرد اضافه کنید چه چیزی باقی می ماند؟!!

 مشتی پوست واستخوان یا بدنی ورم کرده واعضاء ناهمخوان بدنی...والبته اعصاب نداشته و هر روز جنگ وناله والباقی قضایا...!! حالا شما کمی هم به خانواده این جانبازان غریب توجه بفرمایید: درد ورنج همسر جانباز را نظاره کنید. همسری که سن بالای خودش باعث مشکلات بدنی فراوانی شده واو بجای تیمار جانباز نیازمند کسی است که خودش را تیمارکند ولی از بخت او هرروز باید با ناله ها. دردها وحتی ناسازگاری های همسرش بسوزد وبسازد...قصه ی فرزندا جانباز جای خودش دارد...باور می کنید گاهی ممکن است خاستگار یک دخترجانباز به خاطر اعصاب نداشته پدردختر که جانباز است ازقید ازدواج با آن دختر جانبز بگذرد.!!! حتی گاهی ممکن است برای پسری که فرزندجانباز است هم این مشکل بوجود بیاید...
اینها همه درد هستند همه رنج هستند برای خانواده ی جانباز بویژه جانبازان اعصاب وروان ولی هیچ مقام ومسئولی بفکر اینها نیست.
مثال ها ومصداق های زیادی دراین خصوص داریم نیازی نیست بگردید فقط به اولین خانواده ی جانباز(جانبازان درصد بالا بخصوص) که دیدین گفتگو کنید همه ی حقایق روشن خواهد شد.

در باب بررسی مجدد درصدها نه تنها بنیاد شهید وامورایثارگران خودش باید اقدام کند وپیگیر باشد حتی باید اقدامات اجباری برای کشاندن جانیازان به کمیسیون ادواری اقدام کند ولی با کمال تاسف وتاثرفراوان بنیاد کاملا برعکس این حقیقت وحق قانونی ایثارگران اقدام می کند.چرا که ایثارگری که خواهان معرفی به کمیسیون پزشکی است با ممانعت های متعدد بنیاد روبرو می شود وحتی تهدید به کسر درصد پزشکی میشوند!!! این یک واقعیت است نه یک پنداشت...

 بنده نوعی خودم چندین بار به بنیاد برای معرفی به کمیسیون درصد مراجعه نمودم کتبا هم به مدیر کل نامه نوشتم ولی تنها جوابی که بنیاد می دهد این است که: به کمیسیون بروید درصدتان کم می کنند.می گویم اشکال ندارد اگر حقم نیست بگذار کم کنند!! می گویند باید مدارک جدیدمجروحیت بیارید!! می گویم مگر جنگ شروع شده که مجددا مجروح شده باشم!!؟
خلاصه 35 سال ازکمیسیون پزشکی درصد ما گذشته وبا انواعی ازدرد و رنج که بسیاری مرتبط با مجروحیت هستند رنج می بریم ولی درصد همان است که هست...و نیاز بسیار ضروری جانبازان به بررسی دوره ای کمیسیون پزشکی درصد بخصوص برای کسانی که مدت طولانی از درصد اولیه آنها گذشته وجوددارد.

اگر گوش شنوایی هست بسم الله