تاریخ : 1401,شنبه 02 مهر19:05
کد خبر : 93336 - سرویس خبری : اخبار

مبانی «دفاع مقدس»؛ شاخص تشخیص حق و باطل



 

مبانی دفاع مقدس از جمله ثروت‌های ملت ایران است که در هر برهه‌ای با تقید و توجه به آنها می‌توان راه را از چاه تمیز داد و به بهانه‌های حق و ناحق هم‌نوا و هم‌مسیر با دشمن نشد.

دفاع مقدس مانند کوه نور بر تارک همه افتخارات ملت ایران می‌درخشد؛ برهه‌ای که با سعایت و بد ذاتی شدمنان ملت ایران می‌رفت تا به نقطه شکست و حضیض ذلت مردم ایران تبدیل شود، با درایت و شجاعت رهبری حضرت امام روح‌الله (ره) و پایمردی و دلاوری رزمندگان اسلام، به قله‌ای رفیع از عزت و افتخار برای کشور تبدیل شد.

با سر و صدا و پشتیبانی‌هایی که از صدام شد، شاید باید حق داد به کسانی که احتمال شکست انقلاب اسلامی و ایران را از جبهه استکبار حتمی می‌دیدند، اما دست قدرت الهی طبق وعده‌های خداوند که صدق آن‌ها بر هر اهل دل و اهل منطقی آشکار شده، از آستین کسی بیرون آمد که رسانه‌های استکباری لاشخورانه مترصد شنیدن خبر ارتحالش بودند و هر بار به بهانه‌ای بر کوس درگذشتش می‌زدند تا دل ملت انقلابی را خالی کرده و استحکام صفوف جبهه حق را در هم شکنند.

دفاع مقدس، اما از آنجا که ریشه در عمل صالح خالقانش دارد، با حمایت الی‌الابد ذات اقدس الهی همواره مانند نقشه راه، برای خواهانش دستگیری می‌کند. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس با عنوان گنجینه یاد می‌کنند، به همان پشتوانه پاک برمی‌گردد که نه تنها می‌تواند نسل حاضر را مستغنی کند، بلکه چونان ارثی گران‌بها آیندگان را هم متمتع سازد.

بر کمتر کسی پوشیده است که گروه‌ها، نحل و ملل هرگز بدون پیشوا و نقشه راه نیستند و حتی آن‌ها که داعیه آزادی! از قیود را دارند خود صاحب رهبرانی و مبانی‌ای هستند. در میان این همه راه و رهبر که دنیای فانی به خود دیده، هیچ کدام جدای از این دو نبودند که یا در خط الله گام برمی‌داشته‌اند یا در خط شیطان.

انقلاب اسلامی ایران، برگرفته از قرائن و شواهد و با توجه به سیره ملکوتی بنیانگذارش، همواره سعی داشته و دارد تا در مسیر الله گام بردارد و با حمایت‌های پیدا و پنهان الهی که همواره در بزنگاه‌ها پشتیبانش بوده این مهم را اثبات کرده است. مساله‌ای که از یک مجرا فبض‌بخشی می‌کند و آن هم ولایت است.

ملت ایران، پیش از این‌ها هم افتان و خیزان برای اقامه قسط و هموار کردن راه با خدا بودن قیام کرده بود و هر بار به دلیلی به آنچه که باید نرسید، اما پس از ۱۴ قرن از طلوع آفتاب اسلام، توانست این نور مطلق را از مجرای آینه ولایت فقیه بر کشور بتاباند و راه سربلندی پیش گیرد.

بی‌شک انقلاب اسلامی و به تبع آن جمهوری اسلامی به عنوان یک آفریده به دست انسان، مانند سایر افعال و حرکات بشری خالی از خلل و نقصان نبوده و نخواهد بود، اما آنچه که امروز آن را هر روز محبوب‌تر و مقبول‌تر از قبل در نزد اهل نظر و معرفت کرده است، مرز‌های پرنگ و پررنگ‌تر آن با جبهه استکباری است؛ مرز‌هایی که با هر بار فتنه‌خیزی از سوی دشمنان و برخی دوستان، به پالایش و آزمون بیشتر اهل ادعا می‌انجامد.

بی‌راهه نیست اگر بگوییم پایبندی به مبانی دفاع مقدس که بیعت خونین با ولایت نخ اسکناس اعتبار آن است، هر بار سخت‌تر می‌شود تا مردان جنگی از مدعیان تمیز داده شوند. کسانی‌که اختلافات و اعتراضات را چونان تبر به ریشه اصول زده و با عصبیت و غیض اگر خود پنجه در روی ولایت نکشند، اما زمینه را برای ناجوانمردان جهت تسویه حساب با ولایت فراهم می‌کنند.

دفاع مقدس را کسانی جاودانه کردند که در بحبوحه اختلاف افکنی‌ها برای عدم تداوم جنگ پس از فتح خرمشهر دل به ولایت دادند و بدون در نظر گرفتن وسوسه‌های دشمنان تا آخر گوش به فرمان امام خود بودند و حتی با نوشیدن جام زهر نیز پا پس نکشیدند تا دنیا با همه تعلقاتش نتواند آن‌ها را بفریبد و امروز ما بتوانیم با تکیه به ایثار آن‌ها سر خود را بالا گرفته و یادشان را گرامی بداریم.

 

 


منبع : خبرگزاری دفاع مقدس