تاریخ : 1401,سه شنبه 12 مهر15:36
کد خبر : 93347 - سرویس خبری : اخبار

راه را از اول اشتباه آمده اید

مرزبندی درصدهای بالا و پایین واقعی نیست


مرزبندی درصدهای بالا و پایین واقعی نیست

چرا برای کارمندان نجومی بگیر بودجه هست اما برای ایثارگران نیست؟ به خدا که همه اینها ظلم آشکار به خانواده های ایثارگران است.

فاش نیوز -  بسیاری از ایثارگران زیر ۲۵ درصد از نظر اعصاب و روان مشکل دارند، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی نمی کند. آنها اگر بخواهند طبق قانون درخواست مجدد برای کمیسیون بدهند منصرف شان می کند.

چرا یک نهاد حمایتی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید به فکر جانبازان زیر 25 درصد باشد؟ سوال اینجاست که مرزبندی ۲۵ درصد را چه کسی تعیین کرده است؟ چرا از درصد بندی ۱۵ تا ۲۰ به عنوان مجروحیت حد متوسط نام برده می شود. آیا کسانی که دچار موج انفجار شده اند و از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستند نباید یک حداقلی در قانون برای آنها لحاظ شود؟

آیا همین درصد هایی که برای وضعیت جسمی جانازان در نظر گرفته شده کفایت می کند؟ آیا جانبازان معسر را تا به حال از نزدیک دیده اید؟ آیا می دانید چرا خیلی هایشان معسر شده اند؟ چرا که وضعیت روحی و روانی انها به گونه ای است که تعادلی ندارند و بسیاری هم شغلی که داشته اند را از دست داده اند یا از اول نتوانسته اند زندگی شان را اداره کنند.

خوب شد که نمایندگان مجلس از معیشت جانبازان معسر معیشت حمایت کرند، اما آیا شما پیگیر وضعیت زندگی خانواده و فرزندانشان هستید؟ متاسفانه بسیاری از آنها در خانه اجاره ای هستند و هزینه تحصیل فرزندان خود را ندارند.

اگر چه مجلس شورای اسلامی کمک معیشتی را به آنها اختصاص داد که با آن هم با کلی سختی و مشکلات موافقت شد! بعد از سال ها هم سهمیه ای به فرزندان زیر ۲۵ درصد دادند که آن هم به کارشان نیامده است!

آنقدر بی انصاف بودند که از مجموع ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران، ۲۵ درصد به جمعیت اندک بالای۲۵ و فقط ۵ درصد به جمعیت بسیار زیر ۲۵درصد و رزمندگان داده شد. حتی انصاف به خرج ندادند که این سهمیه را کمی بیشتر در نظر بگیرند.

چرا خدمات به جانبازان زیر ۲۵ درصد باید فقط شامل یک سری وعده و وعید و قانون به درد نخور و ناکار آمد باشد؟ به طور مثال گفته شد جمعیت زیر ۲۵ درصد شامل تعداد زیادی۵ درصد هستند. آیا جانباز ۵ درصد وضعیتش با ۲۰ درصد برابر است؟

در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در وهله اول فکری به حال حقوق کارمندان خود کند تا بعد نوبت به بقیه جانبازان برسد! چرا برای کارمندان نجومی بگیر بودجه هست اما برای ایثارگران نیست؟ به خدا که همه اینها ظلم آشکار به خانواده های ایثارگران است. این مرزبندی ۲۵ درصد که برای ارائه خدمات خود گذاشته اید اشتباه محض است.

به طور مثال شما یک جانباز بالای ۲۵ درصد را با جانباز جسمی ۲۰ تا ۱۵ درصد اعصاب و روان مقایسه کنید؛ آیا وضعیت برابری در زندگیشان دارند؟ آیا مقوله تحول در بنیاد شهید که آقای قاضی زاده آن را در نظر دارد با در نظر گرفتن واقعیت های زندگی جانبازان میسر خواهد شد؟ چرا که در غیر این صورت نارضایتی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

سخن آخر اینکه به مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید گفت که راه را از اول اشتباه آمده اید!