تاریخ : 1401,یکشنبه 03 مهر14:56
کد خبر : 93349 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

چرا بنیاد تفسیر به رای می کند؟!



فاش نیوز - وقتی بنیاد شهید و کارشناسان محترم آن می فرمایند حداقل حقوق کارمند دو میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان است و فوق العاده ایثارگری را 450 هزاز تومان محاسبه نموده؛ متاسفانه تناقض و شبهه هایی برای ایثارگران بوجود می آید.

بنابراین اولا در اصل به جانباز حالت اشتغال بنیاد مبلغ یک میلیون و 800 هزاز تومان به عنوان پایه می دهید که البته فوق العاده ایثارگریش 450 هزار تومان می شود.

دوما بر این اساس، بنیاد شهید و امور ایثارگران نه رای هیات دیوان عدالت اداری را قبول دارد و نه مصوبه دوفوریتی مجلس - که حداقل حقوق را ۵ میلیون و ششصد هزار تومان تصویب نموده و حتی در مورد جانبازان معسر باید اجرا  شود.- را قبول دارد. در حالی که این حداقل (یعنی پایه حقوق نه مجموع دریافتی ها) شامل آیتم های دیگر مثل حق اولاد و همسر و غیره است.

ثالثا با این دیدگاه میزان مبلغ دریافتی جانباز حالت اشتغال در سنوات و بازنشستگی تاثیرگذار است. بر این اساس یک جانباز حالت اشتغال با این آیتم ها و با دو گروه بالاتر حتی اگر مدرک دکتری داشته باشد، از یک کارمند ساده اداری دریافتی اش کمتر است.

سخن اینکه از عزیزانی که با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نمایندگان ملت در حوزه فراکسیون ایثار گری در ارتباط هستند و مسئولان دیوان عدالت اداری خواهشمند است این خواسته را منعکس کنند. همچنین از آنها بخواهند تا هیاتی ناظر تشکیل دهند تا در مورد پرداختی هایی که به جانبازان و ایثارگران داده می شود را مورد بررسی قرار دهند و به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند.