تاریخ : 1401,دوشنبه 04 مهر03:30
کد خبر : 93352 - سرویس خبری : اخبار

نمایندگان تشکل‌های ایثارگری با رئیس مجلس دیدار کردند


نمایندگان تشکل‌های ایثارگری با رئیس مجلس دیدار کردند

مقرر گردید، کمیته ای متشکل از پنج نفر از شبکه ملی ایثارگران و یک نفر نماینده همکار و یک نفر از همکاران غیرنماینده رئیس مجلس...

فاش نیوز - شبکه ملی ایثارگران، متشکل از نمایندگان تشکل های ایثارگری دیروز با دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و گفت و گو کردند.

بر پایه گزارش رسیده، دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز مورخ ۲ مهر ماه میزبان هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران و ۴ نفر دیگر از همکاران این شبکه بود.

 در این دیدار که تعدادی از جانبازان و ایثارگران از گروه‌های دیگر نیز حضور داشتند با هماهنگی قبلی دو موضوع مستقل به صورت مکتوب و مجزا در حضور وی به بحث و گفتگو گذاشته شد که یکی از این دو موضوع یکی شامل امور مالی مربوط به بنیاد شهید و سابقه تحولات اقتصادی آن و همچنین قوانین بر زمین مانده حوزه ایثارگری بود.
 بخش دوم خود شامل ۶ موضوع کلی و مجزا بود؛
(درمان،آموزش، اشتغال، معیشت، مسکن و  خودرو)
در باره بخش دوم که شامل قوانین بر زمین مانده حوزه ایثارگری و آیین‌نامه‌های تهیه شده متناقض می باشد گفتگو وتبادل نظر شد.
سایر ایثارگران حاضر نیز به نوبه خود مطالبی را در زمینه درمان، معیشت و برخی مطالب دیگر مطرح نمودند.

در ادامه این دیدار دکتر قالیباف ضمن بیانات مفصل به چند نکته اشاره کرد؛ اول اینکه ما باید فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را حفظ کنیم و باید میان جامعه ایثارگری وحدت وجود داشته باشد، دیگر اینکه ایثارگران در زمان جنگ هر کدام از یک صنف و جایگاهی خاص در جبهه حضور پیدا کرده بودند و آنچه آنها را با هم جمع کرده بود موضوع ایثار و حضور در جبهه ها بوده است.

 وی اعلام کرد امروز ایثارگران می توانند با حضور حداکثری در بنیاد اداره امور را به دست گرفته و الگویی برای اداره سازمان های دولتی به نظام ارائه نمایند.
قالیباف همچنین به تفاوت میان سازمان هایی که با حضور ایثارگران اداره می شود و سازمان هایی که حضور ایثارگران در آنها کمتر است اشاره نموده و بیان داشت: هر جا که ایثارگران در اداره اموری دخیل باشند موفقیت ها چشمگیرتر و بارزتر است.
رئیس مجلس در ادامه افزود: مشکلات حوزه ایثارگری ناشی از نبود بودجه و کمبود بودجه نیست؛ گرچه ما کمبود بودجه داریم، لکن مشکلات حوزه ایثارگری بیشتر مدیریتی است تا اقتصادی.
وی در ادامه بیان داشت: مقاومت در برابر استکبار و جنایتکاران هزینه خود را دارد و به همین دلیل است که آمریکا و اسرائیل دست از کینه توزی با ما برنمی دارند و کشورهایی هم که همسو با آنها هستند اگر بخواهند از چارچوب خارج شوند تحمل نخواهند کرد.
قالیباف همچنین گفت: در سنت الهی نتیجه مقاومت رشد و تعالی است.

گفتنی‌ست در جمع بندی نهایی به دستور دکتر قالیباف مقرر گردید، کمیته ای متشکل از پنج نفر از شبکه ملی ایثارگران و یک نفر نماینده همکار و یک نفر از همکاران غیرنماینده رئیس مجلس، موضوعات مطروحه را بررسی و تا مرحله اصلاح و اجرا پیگیری کنند.

همچنین قرار شد، شبکه ملی ایثارگران نظرات خود را در مورد تدوین برنامه هفتم توسعه و نیز طرح اصلاحی قانون جامع خدمات به ایثارگران را به رئیس مجلس اعلام نمایند.
شبکه ملی ایثارگران
۱۴۰۱ / ۷ / ۲