تاریخ : 1401,دوشنبه 04 مهر12:34
کد خبر : 93361 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

دعوت بنیاد شهید و آموزش و پرورش برای شرکت در پویش «ایثار»



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر آموزش و پرورش در پیامی مشترک در راستای ماندگاری و استمرار فرهنگ مقدس ایثار، از دانش‌آموزان دعوت کردند تا در «پویش ایثار » حضور یابند و با نگارش تجربیات شیرین خود از ایثار اجتماعی، گامی مبارک در تثبیت و استمرار راه رفیع شهدا بردارند.
 

در پیام مشترک سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آمده است: جهان در تکاپوی تحولات عظیم علمی است؛ و ایران اسلامی در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به فردایی پربار و آینده‌ای تابناک‌تر از همیشه می‌اندیشد. آموزش مهم‌ترین حرکت جمعی و آگاهانه به سوی آرمان‌های مقدس و ارزش‌های مطلوب است.
مشخصه یک جامعه سالم و رشدیافته، داشتن نظام تعلیم و تربیت پویا و کنش‌گراست تا از این راه، انسان‌هایی آزاده، خلاق، مبتکر و تلاشگر در اجتماع پرورش یابند و بدون توجه به نقش آموزش همراه با پرورش نمی‌توان به چنین مقصودی رسید.
در ادامه این پیام آمده است: پس از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان عزیز و بازگشایی مجدد مدارس پس از دو سال، در چند ماه اخیر در وزارت آموزش و پرورش تلاش شد تا با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له در اردیبهشت ماه 1401، چرخش‌های تحول‌آفرین نظام آموزشی در سند تحول دولت مردمی، عدالت آموزشی و مردمی‌سازی مجموعه‌ای هدفمند از طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین ذیل ساحت‌های شش‌گانه تربیت، با همت و عزم ملی برای استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس گام برداشته شود.
اکنون زمان آن فرارسیده تا در مهری مهربان و پرهیاهو از حضور دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت بار دیگر در آغاز سالی از دوران تحصیلی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی و تربیت نسلی دانا و توانا، متعهد به آموزه‌ها و ارزش‌های دینی، مقید به روحیه انقلابی، نوآور، تحول‌آفرین، بانشاط و متفکر برای زمینه‌سازی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی نماید و کوشا باشد و این مهم میسر نمی‌شود مگر با همراهی معلمان متعهد، مدیران دلسوز، دانش‌آموزان تلاشگر و مشارکت خانواده‌های عزیز.
این پیام می‌افزاید: از معلمان و همکاران خوب انتظار می‌رود در سال تحصیلی آینده برای ارتقای کیفیت آموزشی مانند همیشه خلق‌کننده جلوه‌های ایثار و نوآوری‌های آموزشی و پرورش در مدارس باشند و از دانش‌آموزان عزیز که آینده‌سازان افتخارآفرین میهن اسلامی‌مان هستند، می‌خواهیم با تلاش و کوشش خود برای سربلندی ایران عزیز در عرصه‌های علمی جهانی نقش‌آفرینی کنند.
همچنین سی و یکم شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور پایداری، استقامت، فداکاری و رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و نماد اتحاد و همدلی ملت بزرگ ایران عزیز اسلامی برای مقابله با دشمنان است را گرامی داشته و در آموزش و پرورش مصمم هستیم تا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، میهن‌پرستی و تقویت هویت ایرانی - اسلامی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس، ادامه‌دهنده راه آن بزرگواران باشیم.
از شما دانش‌آموزان عزیز کشور برای ماندگاری و استمرار فرهنگ مقدس ایثار دعوت می‌کنیم در «پویش ایثار» حضور یابید و با نگارش تجربیات شیرین خود در ایثار اجتماعی گامی مبارک در تثبیت و استمرار راه رفیع شهدا بردارید.
ضمن پاسداشت ایام سوگواری ماه صفر به ویژه وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهیخته و دلسوز فرهنگیان، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال، تندرستی و سلامتی ایشان و ارتقای نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و در پرتو منویات مقام معظم رهبری مسألت داریم.


منبع : isaar.ir