تاریخ : 1401,دوشنبه 04 مهر16:11
کد خبر : 93391 - سرویس خبری : اخبار

مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس کشور برگزار شد



مراسم آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه شاهد شهید همدانی با حضور مدیرکل آموزش و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و معاون فرمانده انتظامی تهران، همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.
 
مراسم زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدارس کشور برگزار شد
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع)، گفت: آغاز سال تحصیلی با ویژگی‌های بهاری و با حضور با نشاط دانش آموزان و معلمان همراه است و همیشه شروع مهر، سرشار از خاطرات خوش آشنایی با دوستان و همراهان جدید و سر فصل آغاز شور و شعور در زندگی است.
وی مصادف بودن این روز را با ایام هفته دفاع مقدس مغتنم و با برکت دانست و افزود: این تقارن توجه دانش آموزان به ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس از جمله ایثار و از خود گذشتگی همه مردم برای حفظ کیان کشور اسلامی را جلب می‌کند. شهدا، جانبازان و ایثارگران نمادهای ایثار هستند که از هستی خود برای آسایش و امنیت مردم هزینه کردند و جان شیرین خود را در راه خدا هدیه کردند.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران علم و دانش را یکی از عناصر مهم قدرت در جهان امروز عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت قدرت علمی کشو تأکید دارند و توجه دانش آموزان به تعلیم و تربیت در این مسیر ضرورت دارد.
فقیه در ادامه به طرح «پویش ایثار» که مورد تصویب کارگروه معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران و معاونت پرورشی آموزش و پرورش قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: دانش آموزان سراسر کشور هرگونه تجربه ایثار اجتماعی خود در زمینه‌های مختلف را به دبیرخانه این پویش در سامانه شاد آموزش و پرورش ارسال کنند که در نهایت به آثار برتر در هر استان از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و البته دستورالعمل اجرایی پویش مهر متعاقباً از طریق سامانه شاد اعلام خواهد شد.

منبع : isaar.ir