تاریخ : 1401,دوشنبه 04 مهر19:17
کد خبر : 93396 - سرویس خبری : اخبار

ورود بیش از ۴ میلیون زائر به مشهدالرضا(ع)



مشهد- معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از 27 شهریور تا پایان یکشنبه شب، چهار میلیون و 200 هزار زائر به کلانشهر مشهد وارد شده‌اند.

(دوشنبه) 30 صفر سال 1444 هجری قمری برابر با 5 شهریور 1401، سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) است.

حضرت امام رضا (ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و در آخرین روز  ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسیدند.

مردم ایران اسلامی هرسال در شب و روز سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با حضور در حسینه‌ها، مساجد، حرم مطهر ایشان در مشهد و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم، عزاداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام «حجت گنابادی نژاد» اظهار داشت: با ورود این شمار از زائران تا کنون 64 درصد از ظرفیت 690 هزار نفری اسکان رسمی، موقت و اضطراری تکمیل شده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد تصریح کرد: واحد‌های اقامتی رسمی با بیش از 90 درصد تکمیل ظرفیت بیشترین میزان اقامت را دارند.

 

 

ورود 5 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم عزاداری امام رضا(ع) به ایران

زاهدان-  معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری میرجاوه سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار زائر پاکستانی از 30 شهریور تا دوم مهر از طریق مرز میرجاوه برای شرکت در مراسم عزادارای امام رضا(ع) وارد ایران شدند.

(دوشنبه) 30 صفر سال 1444 هجری قمری برابر با 5 شهریور 1401، سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) است.

با توجه به مشکلات ویزایی که در عراق برای زائران پاکستانی بود این زُوار نتوانستند به اربعین برسند و برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کردند.

زائرسرای امام رضا(ع) اولین مکانی است که زائران پاکستانی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند و به آنان در این مکان خدماتی همچون صبحانه، نهار و شام و مسائل بهداشتی ارائه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری میرجاوه گفت: از ابتدای محرم تاکنون بیش‌از 25 هزار نفر از زوار پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه با 200 دستگاه اتوبوس و نیز بصورت پیاده از این پایانه مرزی عبور کردند.

 


منبع : خبرگزاری بین المللی ایران پرس