تاریخ : 1401,چهارشنبه 06 مهر19:57
کد خبر : 93449 - سرویس خبری : اخبار

اختتامیه هفتمین اجلاسیه "مجاهدان در غربت" در دامغان برگزار شد /عکس


اختتامیه هفتمین اجلاسیه

اختتامیه هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت، همزمان با ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مقامات استان سمنان با مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در دامغان برگزار شد.

در این اجلاسیه که در دانشگاه دامغان برگزار شد، بیش از ۲۴۰ میهمان خارجی از ۳۶ کشور و سفیران بیش از ۱۰ کشور اسلامی به همراه جمع کثیری از نخبگان، اندیشمند و فرمانده گروه‌های جهادی حضور داشتند.

هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت امسال از دوم تا چهارم مهر برگزار شد و همایش علمی آن در دانشگاه علم و صنعت تهران با ارائه مقاله ها و سخنرانی‌ها توسط مهمانان داخلی و خارجی همراه بود.

***30 مقاله از سوی صاحبنظران و اندیشمندان بهاین اجلاسیه ارائه شده بود.

اجلاسیه هفتم مجاهدان در غربت در 12 محور به مدافعان حرم و ‌جبهه مقاومت و رشادت‌های مجاهدان در محور مقاومت اختصاص داشت.

شعار هفتمین دوره اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت "تضاد گفتمان مقاومت و سلطه‌جهانی" بود و نمایشگاه "از غربت تا عظمت" نیز در حاشیه این اجلاسیه در دامغان برپا شد و توانمندی های علمی، دانش بنیان و ... استان سمنان در آن ارائه شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و معاونان رئیس‌جمهوری، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، فرمانده سپاه قائم و جمعی دیگر از مسوولان استانی و جمع کثیری از مردم دامغان در آیین اختتامیه این اجلاسیه که همراه با برنامه های متنوعی بود حضور داشتند.

تجلیل از فرماندهان جهادی، سخنرانی مسوولان کشوری از جمله برنامه های این اجلاسیه در دامغان بود.

***گفتمان مقاومت به دنبال همگرایی ملت هاست

سردار سرلشکر سید رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در این آیین، گفت:هدف جبهه مقاومت، همگرایی ملت‌های اسلامی برای تشکیل امت واحد، مستضعفان در مقابل مستکبران، راهبرد گفتمان بر مبنای قرآن و سنت پیامبر و راه و نجات بشریت برای رشد معنویت و استقلال است.

صفوی،گفت: مدیریت نظام سلطه، آمرانه، سلطه جویانه، خودخواهانه منافع محور، شیطانی و علیه ملت‌هاست، در حالی که مدیریت گفتمان مقاومت به شیوه مشارکت خواهانه، خدمتگزارانه، مجاهدت‌گونه، هدایت‌گرانه، حاکم کردن مصالح ملت و بر پایه حق محوری و خدامحوری است.

وی افزود: نظام سلطه، مادی‌گرا، دنبال منافع حداکثری، نژادپرستانه و فرقه گرا و استثمارگر است و جبهه مقاومت به دنبال مدیریت دین و دنیا در خدمت بندگان، گسترش عدالت و معنویت و ایثار و جهاد است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: نظام سلطه به دنبال نفی استقلال و هویت و ارزش‌های دیگر ملت‌هاست، در حالی که هدف جبهه مقاومت، همگرایی ملت‌های اسلامی برای تشکیل امت واحد، مستضعفان در مقابل مستکبران، راهبرد گفتمان بر مبنای قرآن و سنت پیامبر و راه و نجات بشریت برای رشد معنویت و استقلال است.

وی ادامه داد: روش نظام سلطه، سیطره بر منابع اقتصادی جهان، سلطه دلار، یکپارچه سازی اقتصادی و تحریم مخالفان است و جبهه مقاومت به دنبال همکاری و هم‌افزایی، ایجاد بازار مشترک، اعتباربخشی به ارزهای ملی و حذف دلار است.

صفوی اضافه کرد: نظام سلطه به دنبال ایجاد اعتلاف شرورانه، تسلط بر مبادلات حقوقی، سیاسی و اقتصادی ملت‌ها، راه اندازی جنگ‌های منطقه‌ای و تحریم علیه مخالفان است و جبهه مقاومت، ایجاد جبهه متحد مسلمانان و مستضعفان علیه نظام سلطه بر مبنای منافع مشترک و دفع شرارت و تحریم دشمنان مشترک را دنبال می‌کند.

به گفته وی، در نظام سلطه تبدیل حکمرانان به خدایان زر و زور و تزویر و تسلط از بالا به پایین رقم‌می‌خورد در حالی که در جبهه مقاومت، تبدیل حکمرانان به بندگان خدا و خدمت به مردم و گسترش معنویت، صداقت و عدالت بی‌منت رقم می‌خورد.

دستیار رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: نظام سلطه، در زمینه فرهنگ و باورهای عمومی، به دامن زدن به تمایلات حیوانی، از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و سلطه پذیر کردن مردم می‌پردازد، اما جبهه مقاومت به دنبال احترام به ارزش‌ها و کرامت انسانی و بالندگی و آزادی شهروندان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۵۰۰ هزار شهید، جانباز و آزاده، توانست بنیان شکل‌گیری و تقویت و گسترش جبهه مقاومت در غرب آسیا را رقم بزند.

صفوی بیان کرد: داعش، با هدف از بین بردن نیروهای انسانی سوریه و عراق، کنترل بیداری اسلامی و تخلیه انرژی جوانان مسلمان توسط نظام سلطه شکل گرفت و میلیون‌ها آواره و مبلغ زیادی خسارت مالی برای این کشورها بر جای گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: مجاهدان در غربت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، داعش را شکست دادند و نقشه‌های غرب را نقش بر آب کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در طول تاریخ، ظلم و ستم آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها بر ملت‌ها غیرقابل تصور است، گفت: راهبرد مقاومت در منطقه‌ خاورمیانه در بین ملت‌های اسلامی و مستضعف رو به رشد است و هم‌افزایی مسلمانان و مستضعفان به شکست جبهه استکبار ختم می‌شود.

صفوی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان در ناتو رو به افول هستند، گفت: این حقیقت روز به روز عیان‌تر می‌شود و شکست‌های بزرگی در انتظارشان است.

*** الگوی مجاهدان عالم و محور مقاومت شخصیتی همچون امام خمینی(ره) است

معاون پارلمانی ریاست‌ جمهور هم در این آیین، با بیان اینکه الگوی مجاهدان عالم و محور مقاومت شخصیتی همچون امام خمینی(ره) است، گفت: امروز در حیاط خلوت آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی به محور مقاومت می‌پیوندند.

سید محمد حسینی با بیان اینکه امروز الگوی مجاهدان عالم و محور مقاومت شخصیتی همچون امام خمینی(ره) هستند، اظهار داشت: دکترین انقلاب اسلامی به‌واقع توسط امام راحل با دست‌های خالی و به‌تنهایی به جهان ارائه شد و امروز به پاس نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ملت ایران مجاهدان در کشور ما و منطقه احساس غربت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بلافاصله پس از پیروزی خود به دفاع از نهضت مقاومت ملت فلسطین پرداخت، گفت: حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یکی از دلایل عمده تبعید علما و مبارزان ما دفاع از ملت فلسطین و دشمنی با رژیم غاصب صهیونیستی بود.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور مجموعه‌هایی همچون حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و امثال آن را حرکت‌هایی رو به گسترش در جهان دانست که به برکت انقلاب اسلامی و در تبعیت نهضت مقاومت ایجاد شده‌ است و گفت: امروز حتی در حیاط خلوت آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی نیز یکی پس از دیگری به محور مقاومت می‌پیوندند و از مصادیق جدید آن می‌توان از دولت جدید کشور کلمبیا یاد کرد.

حسینی با بیان این‌که در کنار گسترش فرهنگ مقاومت در جهان نظام سلطه در حال افول و تضعیف است، افزود: وعده الهی که می‌فرماید «ان تنصر الله ینصرکم» در حال تحقق است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس که در ایام بزرگداشت آن قرار داریم نیز در عملیات متعددی همچون حصر آبادان این واقعیت را به عینه مشاهده کرده‌ایم، همدلی سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مردمی در آن سال‌ها و مجاهدت‌های آنان افتخارات و حماسه‌های متعددی آفرید و امروز نیز همدلی و همراهی محور مقاومت این حماسه‌ها را در سطح منطقه و جهان آفریده است.

معاون پارلمانی ریاست‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اگر امروز رئیس‌ جمهور ما در مجمع عمومی سازمان ملل با قدرت و اقتدار سخن می‌گوید و با افتخار تصویر سردار سلیمانی را به همه جهانیان نشان می‌دهد به این دلیل است که نظام سلطه می‌خواهد قهرمان مبارزه با تروریسم را وارونه در انظار عمومی جهان جلوه دهد به‌ واقع امروز تضاد گفتمانی جبهه مقاومت با نظام سلطه برای همه آزادی‌خواهان جهان آشکار شده ‌است.

 

***رهبر مقاومت در عراق:سنگر رسانه‌ای مقاومت، امروز مقدم بر عملیات نظامی است

یکی از رهبران مقاومت کشور عراق گفت: سنگر رسانه‌ای و فکری مقاومت در شرایط کنونی مقدم بر سنگر و جنگ نظامی علیه دشمنان است.

سیدهاشم الحیدری در آیین اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور مهمانانی از ۳۶ کشور دنیا در دانشگاه دامغان افزود: امروز سخت ترین سنگر سنگر نظامی نیست بلکه سنگر رسانه ای، فکری و رسانه ای است که رهبر معظم انقلاب آن را جهاد تبیین نامیدند و آن را فریضه قطعی فوری گفتند.

وی تاکید کرد: همه باید در این سنگر حرکت کنیم زیرا دشمن از ضعف ما استفاده می کند، امروز سنگر ما سنگر بیان است و جوانان در سرزمینهای مسلمان نیازمند تبیین حق و حاکمیت اسلام هستند و همه شیعه و سنی باید به این مساله توجه داشته باشند.

از رهبران مقاومت کشور عراق با اشاره به اینکه امتحان دوره کنونی جبهه مقاومت آتش ابراهیم نیست بلکه جهاد تبیین است، ابراز داشت: زمان ما زمان غبت نیست زیرا انقلاب اسلامی رخ داد و پس از انقلاب ایران به رهبری امام راحل، دیگر غربتی در میان نیست.

وی تاکید کرد: حضرت امام خامنه ای در ۳۳ سال گذشته نگفتند «این عمار؟» زیرا آزادگانی چون سردار سلیمانی از فلسطین تا یمن و افغانستان و دیگر کشور یارانی هستند که مقاومت را یاری رسانند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل سال ۱۳۴۲ فقیهی تنها بودند و ملت و فقهایی نبودند ولی این مبارزه به نهضت و دولت و حاکمیت منجر شد و اکنون حاکمیت مقاومت با رهبری حضرت ولی عصر(عج) است.

وی یادآور شد: اکنون بهترین زمان از زمانهای تاریخ است زیرا امام راحل در وصیتنامه خود نوشتند امت ایران بهتر از امت پیامبر(ص) هستند.

الحیدری با اشاره به اینکه روزی داعشی ها به حرم حضرت زینب(س) نزدیک شدند و کشور سوریه در آستانه اشغال بود و همه سوریه را تمام شده می دانستند، تاکید کرد: فقط یک نفر در کره زمین گفتند ما اجاره نمی دهیم حرم حضرت زینب(س) تسخیر شود که ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای بودند.

از رهبران مقاومت کشور عراق بیان کرد: زمانی که دیگر نقاط برخی شهرهای کشورهای اسلامی توسط غاصبان نزدیک سقوط بود، سردار سلیمانی آمد و در صف اول جهادی و استشهادی ایستاد که از ایران اسلامی بود.

 

‌***نقش ارزشمند شهید سلیمانی در انسجام جبهه مقاومت

استاندار سمنان سردار سلیمانی را پرچم‌دار جبهه مقاومت خواند و گفت: ایستادگی مردم یمن در برابر سعودی‌ها هرگز از یادها نمی‌رود.

سید محمدرضا هاشمی در حاشیه برگزاری مراسم مجاهدان در غربت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان سمنان میزبان سفیران 35 کشور از جهان اسلام ازجمله فلسطین، یمن، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و... است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است افزود: جبهه مقاومت برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه پرچم‌دار این جبهه سردار شهید قاسم سلیمانی است.

استاندار سمنان شهید سلیمانی را متعلق به کل جهان اسلام و حتی آزادی‌خواهان جهان برشمرد و ابراز داشت: نقش ارزشمندی که شهید سلیمانی در انسجام جبهه مقاومت داشتند سبب شد تا امروز ما شاهد ایستادگی جبهه مقاومت مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن و سلطه استعمار باشیم.

هاشمی با بیان اینکه ما امروز شاهد ایستادگی جبهه مقاومت در کشورهای مختلف همچون یمن هستیم اظهار داشت: ایستادگی مردم یمن و مردم سوریه در مقابل ائتلاف سعودی‌های خائن از جمله مقاومت‌هایی است که هرگز از یاد نخواهد رفت و در دنیا زبان زد است.

وی با بیان اینکه میزبانی نظام مقدس اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاسیه باعث ایجاد یک انسجام، وحدت و همدلی بین گروه‌های مقاومت شد افزود: هم‌زمان با برگزاری این اجلاسیه، نمایشگاهی با نام مجاهدت و عزت که از پتانسیل‌ها و توانمندی کشورهای جهان اسلام استفاده‌شده بود در محل دانشگاه دامغان برپا شد که مورد استقبال مردم استان و میهمانان قرار گرفت.


منبع : خبر آنلاین