تاریخ : 1401,پنجشنبه 07 مهر13:00
کد خبر : 93453 - سرویس خبری : اخبار

قوانین مصوب جامعه ایثارگری نیاز به بازنگری دارد


قوانین مصوب جامعه ایثارگری نیاز به بازنگری دارد

منتخب مردم خمین در خانه ملت با اشاره به حجم بسیاری از مطالبات جامعه ایثارگری به دلیل مشکلات مالی سال‌های گذشته، گفت: مجموعه قوانینی که در نظام اداری کشور برای جامعه ایثارگری تصویب شده است نیاز به بازنگری دارد.

 

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین ذر مجلس

علیرضا نظری، منتخب مردم خمین در خانه ملت، عصر چهارشنبه، ۶ مهر، در جریان سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خمین و دیدار وی با جمعی از خانواده معظم شهدای این شهرستان، گفت: مجموعه قوانینی که در نظام اداری کشور برای جامعه ایثارگری تصویب شده است نیاز به بازنگری دارد و با حضور مجلس یازدهم فرصت خوبی است که دولت لایحه‌ای را آماده کرده و به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه از فرصت باقی مانده مجلس یازدهم جهت انجام طرح‌های مثبت در جهت تحقق مباحث دینی و انقلابی باید استفاده کرد، ادامه داد: نمایندگان از همه توان و قدرت خود برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری و رفع موانع در این حوزه استفاده می‌کند.

نظری ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی بسیار در سال‌های گذشته، حجم زیادی از مطالبات جامعه ایثارگری وجود دارد. لازم است برای رفع این مطالبات لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ به‌گونه‌ای تنظیم شود که این مطالبات به صفر رسد و گلایه‌مندی جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف از جمله درمان جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر جذب فرزندان ایثارگر که انجام شد با با مشکلاتی مواجه بود، اضافه کرد: برای رفع مشکلات در این حوزه مجلس مصوبه‌ای تصویب کرد و تعداد بسیاری از فرزندان جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها مشغول به کار شدند، دلیل عدم اجرای این مصوبه از سوی تعدادی از دستگاه‌ها مشخص نیست. امسال باید ساز و کاری تعریف شود تا فرزندان جامعه ایثارگری از شغل مناسب برخوردار باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد قبور مطهر شهدا، نمادها، المان‌ها و گلزارهای شهدا کهنه شوند، ادامه داد: برای توجه به ساز و کارهای مربوط به شهدا باید اعتباراتی در جهت بازسازی قبور شهدا، تابلوهای منازل، نمادهای شهدا برای کشور به ویژه خمین در نظر گرفته شود.  

 نظری ادامه داد: برگزاری مراسم‌های تکریم و تجلیل از نام شهدا و خانواده آنان مستلزم حمایت‌های مالی است و محدودیت‌های اعتباری پاسخگوی مطالبات شهرستان خمین نیست. امیدست با حضور رئیس بنیاد شهید در شهرستان شاهد تغییرات و تحولات اساسی در برگزاری بزرگداشت‌های شهدا در شهرستان باشیم.

خمین را شهر هزار شهید می‌شناسند

حمید کمانکش، فرماندار خمین، نیز در این مراسم با تأکید براینکه زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه و رسالت همه ما است و باید در این راستا تکالیف خود را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم، ادامه داد: شهرستان خمین شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و در حوزه ایثار و شهادت پیشتاز بوده و پیشینه‌ای درخشان دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خمین را به عنوان شهر یکهزار شهید می‌شناسند، اضافه کرد: این شهرستان ۲هزار جانباز، ۹۰ آزاده، ۸ هزار رزمنده، ۱۲ شهید گمنام، ۲۳ مفقودالاثر، یک شهید منا، ۲ شهید مدافع حرم، ۳۳ شهید مدافع امنیت، ۱۶ شهید انقلاب و ۱۳ سردار شهید دارد.

 


منبع : ایکنا