تاریخ : 1401,پنجشنبه 07 مهر14:51
کد خبر : 93456 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

دندان عضو اساسی ست یا تزئیناتی؟!


دندان عضو اساسی ست یا تزئیناتی؟!

در بخش دندانپزشکی جزء بیمه تکمیلی نیست، چرا؟ نمی دانیم. می گویند دندان یک عضو تزییناتی است و برای زیبایی است. ایثارگران زیبایی هم مگر می خواهند؟...

جانباز - برخی مسئولین هم کرند، هم کور، هم لال، هم این که در خواب ناز غفلت بسر می برند. میگه کسی که خواب است را می شود بیدار  کرد، ولی کسی که خودش را به خواب زده هرگز نمیشه بیدار کرد.

 چهل و سه سال از انقلاب می گذرد، دریغ از خدمات درست. دریغ از قانون درست. نه در بخش درمان درست عمل کردن، نه دارو. در بخش درمان که در قانون آمده: صد درصد هزینه درمان ایثارگران رایگان است، کجا رایگان است؟ پزشک متخصص دارو تجویز می کند، داروخانه یا طرف قرارداد نیست یا اگر باشد نصف داروها را آزاد حساب می کند و داروی خارجی هم که هیچ. مقدار تجویز دارو هم کامل تحویل نمی دهند. از نظر قرارداد با مراکز درمانی به دلیل پرداخت نکردن سر وقت اکثر مراکز طرف قرارداد، با بنیاد لغو قرارداد می کنند. حق هم دارند چون بنیاد پولشان را سر وقت پرداخت نمی کنند.

  در بخش دندانپزشکی جزء بیمه تکمیلی نیست، چرا؟ نمی دانیم. می گویند دندان یک عضو تزییناتی است و برای زیبایی است. ایثارگران زیبایی هم مگر می خواهند؟ ریشه همه بیماری ها ناشی از همین دندان است که اگر درست و سر وقت درمان می شد، این همه مشکل و بیماری برای ایثارگران درست نمی شد.

  مشکل گوارش، به دنبال آن معده درد، مشکل قلب و عروق، کلیه ها و...، ریشه همه بیماری ها همه ناشی از همین نداشتن دندان و درمان نشدن به موقع و هزینه سنگین دندانپزشکی که آزاد و از عهده ایثارگران خارج است.

  بحث جانبازی که در قانون و روی کاغذ آمده که صد درصد هزینه درمان ایثارگران باید رایگان باشد، که دندانپزشکی هم شامل آن می باشد، و بنیاد تا به حال این مهم را جزء بیمه و درمان نیاورد، بماند.

  اگر مثل سایر دستگاه ها و دیگر ادارات که بیمه تکمیلی دارند و دندانپزشکی هم جزء بیمه تکمیلیشان می باشد، بنیاد هم فارغ از قانون که تأکید کرده صد درصد هزینه درمان ایثارگران رایگان، شما هم مثل سایر ادارات که جانباز هم نیستند، قانون هم نگفته که صد در صد درمان رایگان، شما هم مثل آنان دندانپزشکی هم جزء بیمه تکمیلی می آوردید، چیزی ازتون کم می شد؟

از بس بی فکر و نادانید، هیچ آدم عاقلی دندانپزشکی را از بیمه خارج نمی کند به جز بنیاد! از بس ندونم کارید و همه اش در حاشیه و  در حال شعار دادن هستند، دریغ از عمل!