تاریخ : 1401,پنجشنبه 07 مهر16:10
کد خبر : 93460 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

کشورها حافظ منافع خودشانند نه شما!



مرتضی قنبری وفا - اکنون حدود دو هفته از فوت مرحومه مهسا امینی میگذرد، ما کاری با علت فوت و عملکرد نیروی انتظامی نداریم بلکه می خواهیم نگاهی به عملکرد رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مانند بی بی سی، اینترنشنال و یا من و تو بیاندازیم، که در این مدت چه کرده اند! 

 در این مدت این رسانه ها با پوشش ویژه آخرین خبرها، کوشیده اند با تفاوت قائل شدن این اعتراضات با اعتراضاتی که سابقا" در کشور انجام شده بود، آنرا متفاوت نشان دهند، یکی از بزرگترین شعار های آنان این است که این بار، این اعتراض را زنان رهبری کرده و در صف اول این اغتشاشات قرار دارند و از حمایت جوامع خارج از ایران سخن می گویند، به خصوص از سلبریتی های خارجی که با کوتاه کردن موی خود با زنان ایران، ابراز همزاد پنداری نمودند. آخراین موضوع کجاست؟ یک ماه یا نهایتا" دو ماه دیگر مویشان در می آید، ضمن اینکه پاییز است و هوا رو به سردی میرود کلاهی به سرشان می گذارند و تمام.!  چیزی برای از دست دادن ندارند! آخر کوتاه کردن مو یک سلبریتی در آن سوی دنیا، چه کمکی به زنان ایرانی می کند؟ حال میخواهد کیم کارداشیان باشد..!!
 

  از سوی دیگر کشورهای غربی مانند آمریکا هیچکدام موضع رسمی نگرفته و خود آمریکا تنها اعلام کرده: این شرایط داخلی ایران را زیر نظر دارد، چرا که آنها بیشتر نگران سرنوشت برجام هستند، که این همه مواد غنی شده اورانیوم در تاسیسات هسته ای ایران چه می شود و با دخالت مستقیم، باعث خشم بیشتر جمهوری اسلامی ایران نشوند!

 برای مثال در پاکستان، هنگامی که پرویز مشرف کودتا کرد، پس از اینکه مشخص شد تاسیسات هسته ای پاکستان در امنیت کامل به سر می برد، کشورهای دیگر پرویز مشرف را به رسمیت شناختند، آنان ریسک نکرده و نمی توانند نسبت به سرنوشت برجام بی تفاوت باشد! ضمن اینکه بارها به اثبات رسیده، اعتراضات در ایران هیچگاه فرجام خوشی برای مخالفان ایران نداشته و جمهوری اسلامی ایران همیشه توانسته امنیت کشور را حفظ کند!

 مردم ایران نباید سرنوشت خودرو به سرنوشت منافع کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس گره بزنند، چون تمام این کشورها در وهله اول حافظ منافع خود هستند، تا حافظ منافع مردم ایران...!