تاریخ : 1401,پنجشنبه 07 مهر16:49
کد خبر : 93462 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

حقوق ما هنوز ۵ و ۶۰۰ که گفتید نیست!



جانباز - خدمت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس محترم
چند مورد هست که خواستم خدمت جنابعالی گزارش دهم

بنیاد شهید حداقل حقوق به جانباز تبصره یک را یک میلیون و هشصد هزار تومان می دهد در صورتی که که مجلس طی دو فوریت ۵ میلیون و ششصد هزار تومان تصویب و ابلاغ کرده اما بنیاد شهید مجموع کل دریافتی را ملاک قرار داده که کمتر از این مبلغ نباشد یعنی آیتم های دیگر را جمع بسته.


۲ بنیاد شهید طبق خدمات کشوری مصوب ۷۲ فوق العاده ایثارگری را محاسبه نمی کند و معوقات را نداده

۳ بنیاد ضریب تحصیلات و آیتم ها و درصد جانبازی را طبق قانون مصوب به درستی اعمال نمی کند و نیاز هست باز بینی و تحقیق و رویت در فیش های حقوقی آنان شود تا متوجه شوید.
۴ بنیاد ذخیره مرخصی را حذف کرده در صورتی که جانباز حالت اشتغال همانند یک کارمند رسمی در قانون حالت اشتغال تعریف شده
۵ بنیاد سنوات را از برقراری حقوق از بنیاد محاسبه می کند و کسی که در اصل دیر حالت اشتغال شده، سنواتش به مراتب کم می شود در صورتی که از سال تصویب باید محاسبه شود.

۶ بنیاد آیتم هایی که یک جانباز همانند یک کارمند خ ک باید داشته باشد را ندارد و حکم حقوقی شفافی ندارد.
۷ بنیاد سن باز نشستگی را که میبایست ۶۰ سال یا ۳۰ سال باشد را الزام به هر دو کرده و این نیز مستند قانونی ندارد و جانباز شامل ارفاق نیز میشود که اعمال نمی شود.

۸ هزینه دانشگاه طبق قانون برای جانباز مصوب ۷۲ رایگان است اما طبق آیین نامه جدید شرط معدل قرار داده
9 جانباز نه درصد و نه تحصیلاتش به درستی در میزان ارتقاء مالی آن در فیش حقوقیش تاثیر دارد در صورتی که جانباز با دو گروه بالاتر می بایست محاسبه شود اما در کمترین میزان و حداقلی مجاسبه می شود.

 

جا دارد هیاتی ناظر تشکیل شود و صحت گفته ها بطور شفاف برای جنابعالی روشن شود و پرداختی ها بصورت شفاف برای این عزیزان طبق قوانین مصوب توضیح داده شود.

متشکرم و من الله توفیق