تاریخ : 1401,دوشنبه 18 مهر14:01
کد خبر : 93815 - سرویس خبری : اخبار

اغتشاشگران مخالف سیره شهید سلیمانی هستند



قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: افرادی که دست به اغتشاش می‌زنند به کشور تعلق نداشته و با نگاه و زندگی کردن افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی مخالف هستند.

 

امنیت، آرامش و آسایش کشور مدیون شهدا است/ اغتشاشات اخیر برای مخالفت با دولت و حکومت نیست «امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوازدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه شاهد که صبح امروز در محوطه مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی شد در دانشگاه شاهد حضور یافتم. نام شاهد برگرفته از شهید است؛ زیرا شهدا مسیر را هموار می‌کنند این شهدای گمنام در نزد خدا مشهور هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: بسیاری از دانشجویان از شفاعت شهدا در گرفتاری و مسائل گفتند که مقام معظم رهبری نیز درباره شهدا فرمودند که امنیت و  آرامش و آسایش کشور مدیون شهداست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: وقتی یکی از عزیزانمان را از دست می‌دهیم به دلیل اینکه احساس فراغ داریم و همچنین مرگ را یک امر نامطلوب تلقی می‌کنیم، ناراحت می‌شویم؛ البته برای بعضی از افراد که اندوخته‌ای برای دنیای آخرت نداشته و فرصت جبران هم نداشته‌اند، جای ناراحتی دارد. اگر نماز و روزه و خمس بر دوش داشته نزدیکانش به دنبال جبران و رضایت هستند.

وی ادامه داد: خون شهدا را خدا خریدار بوده و بسیاری از مسائل افراد عادی را در هنگام مرگ ندارند. در واقع شهدا رؤسای دفاتر اهل بیت (ع) هستند؛ زیرا در کنار ما زندگی کردند؛ چراکه در هنگام حیات و مرگ به عنوان نعمت محسوب می‌شوند. اما مرگ برای افرادی که مرگ را درک نکرده‌اند، دشوار و سخت است به طور مثال حاج قاسم سلیمانی از نمونه‌های بارز مقوله شهادت و شهداست.

قاضی‌زاده هاشمی درباره حوادث اخیر در کشور گفت: افرادی که دست به اغتشاش می‌زنند به کشور تعلق نداشته و با نگاه و زندگی کردن افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی مخالف هستند. در واقع با خداباوری و خدامحوری و بندگی و دین خدا و امام حسین (ع) مخالف بوده و به بهانه بعضی امور به شهدا و انقلاب توهین می‌کنند؛ از طرفی باید بگویم که اگر به شهدا توهین می‌شود به خاطر این است که آن‌ها فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی افزود: این اغتشاشات اخیر برای مخالفت با حکومت و دولت نیست، بلکه برای نوع و نحوه زندگی است. حضرت امام خمینی (ره)‌ در اوج عالم مادیات در گوشه‌ای از عالم ظهور کردند و فرزندان عزیزی مانند شهدا را به وطن تقدیم کردند. از طرفی باید بگویم خیلی از شهدای اتفاقات اخیر افراد خاص هستند و وقتی به واسطه مسئولیتی که دارم به دیدار خانواده آن‌ها می‌روم، شاهد تفاوت و خاص بودن آن‌ها هستم؛ البته خدا این افراد را انتخاب می‌کند که به عنوان الگوی زندگی محسوب می‌شوند.


منبع : defapress.ir