تاریخ : 1401,دوشنبه 18 مهر14:32
کد خبر : 93821 - سرویس خبری : سینما

ساخت ۲ سریال تلوزیونی با موضوع زندگینامه شهید زین‌الدین



خوش‌گفتار گفت: فیلم شهدای استان قم به کارگردانی جواد افشار به‌ همت بنیاد فارابی در حال تولید است و دو سریال نیز در مورد زندگینامه شهید زین‌الدین به همت سازمان سینمایی اوج تولید می‌شود.

 

ساخت دو سریال تلوزیونی با موضوع زندگینامه شهید زین‌الدین«علی‌اکبر خوش‌گفتار» دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم امروز در نشست خبری نخستین اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان با موضوع «گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام» که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفت اجلاسیه شهدا در قم اظهار داشت: اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدا ۲۶ آبان‌ماه در شب شهادت شهید زین‌الدین برگزار می‌شود و به ترتیب اجلاسیه‌های شهدای فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) و شهدای ارتش برگزار شده و اجلاسیه‌های شهدای نهضت جهانی اسلام و بین‌الملل، شهدای بانوان، اجلاسیه جوانان، سنگرسازان بی‌سنگر، شهدای اصناف و اجلاسیه پایانی با محوریت ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار می‌شود.

خوش‌گفتار با اشاره به محصولات فرهنگی تولیدشده درباره شهدا خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی به‌صورت مجموعه تصاویر شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها در حال آماده‌سازی است؛ کتاب ویژه یکی از شهدای دفاع مقدس «شهید مهدیار» از خلبانان جاویدالاثر به‌زودی روانه بازار نشر می‌شود. حدود ۵۰ عنوان کتاب دیگر نیز به‌زودی با مشارکت انتشارات جمکران آماده می‌شود.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم افزود: شعر سمفونی شهدای قم با عنوان خط‌شکنان از سوی خانه موسیقی ایران و توسط استاد نوربخش با اجرای ارکستر سمفونی تهران تهیه و اجرا می‌شود.

خوش‌گفتار یادآور شد: فیلم شهدای استان قم به کارگردانی جواد افشار به‌ همت بنیاد فارابی در حال تولید است و دو سریال نیز در مورد زندگینامه شهید زین‌الدین به همت سازمان سینمایی اوج تولید می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه فیلم‌های مستند متعددی در موضوع معرفی شهدا و برکات آنان به جامعه اسلامی در دست تولید قرار دارد، گفت: فیلم شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) به‌زودی ساخته می‌شود و همچنین ۶۰ مستند در معرفی شهدا به جامعه اسلامی در حال ساخت است که تاکنون ۱۰ مستند، روزهای نهایی کار را سپری می‌کنند.

«گرامیداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام» در روز ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن بیداری جامعةالزهرا (س) برگزار می شود و مهمانانی از خانواده‌های شهدای نهضت جهانی اسلام در این اجلاسیه حضور خواهند یافت.

 


منبع : defapress.ir