تاریخ : 1401,دوشنبه 18 مهر19:07
کد خبر : 93844 - سرویس خبری : اخبار

به نقل از قاضی‌زاده هاشمی؛

آئین ‌نامه واگذاری خودرو به جانبازان آماده شده و بزودی اجرایی می شود


آئین ‌نامه واگذاری خودرو به جانبازان آماده شده و بزودی اجرایی می شود

نارضایتی جانبازان از نحوه محاسبه بازنشستگی و لحاظ نشدن زمان مجروحیت که بر اساس قانون مصوب ۱۳۷۲ بازنشستگی جانبازان از زمان تصویب این قانون، و نه از دوران مجروحیت...

فاش نیوز - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به نقل از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آماده شدن آئین‌نامه واگذاری خودرو به جانبازان و اجرایی شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مرکزی گفت: آقای قاضی زاده‌هاشمی هفته گذشته به اراک تشریف آورد و در خصوص بحث واگذاری خودرو به جانبازان از ایشان سوال کردم که اعلام کرد آئین نامه‌اش تهیه شده و ظرف این ماه تقدیم می شود تا ان‌شااله به نوبت برای جانبازانی که شرایط لازم را برای دریافت خودرو دارند از سوی دو خودروساز بزرگ کشور تامین شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه تهیه آیین‌نامه واگذاری خودرو با تأخیر انجام گرفته و امیدواریم حداقل خودروسازان در واگذاری خودرو به جانبازان، با سرعت بیشتری اقدام کنند.

آصفری با بیان اینکه موضوع خودروی جانبازان نزدیک به ۲۰ سال است که در حد وعده مانده و می‌طلبد به این مهم نیز توجه ویژه شود و در صورت نیاز به کمک و همکاری، مجلس آمادگی لازم را دارد، خاطرنشان کرد: آقای قاضی زاده هفته گذشته به اراک آمد و در این جا من از ایشان سوال کردم و ایشان این پاسخی که عرض کردم را به من داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی جانبازان از نحوه محاسبه بازنشستگی و لحاظ نشدن زمان مجروحیت که بر اساس قانون مصوب 1372 بازنشستگی جانبازان از زمان تصویب این قانون، و نه از دوران مجروحیت حساب می شود توضیح داد: این موضوع نیاز به استفساریه دارد و اگر بنیاد شهید از طریق دولت استفساریه ای مبنی بر اینکه " آیا احتساب سنوات بازنشستگی از زمان وقوع حادثه و جانبازی و مجروحیت شامل حال جانباز می شود یا از زمان تصویب این قانون در سال 1372 می باشد؟" به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، آمادگی تصویب آن را دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه برای بازنشستگی جانبازان از سال 72 و 73 به صورت درصد محاسبه شده است؛ در حالی که ممکن است جانبازی یک شخص چند سال قبل‌تر از آن بوده باشد که به نظرم این موضوع نیاز به استفساریه دارد و بنیاد شهید می تواند آن را تهیه و به مجلس ارائه کند و مجلس هم کمک خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: دولت اگر این موضوع را در قالب استفساریه به مجلس شورای اسلامی بیاورد، نمایندگان مجلس حتما به آن رای خواهند داد و منابع آن نیز در قانون مشخص شده است و فقط زمان آن باید تایید شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره به تصویب دو فوریت رسیدگی به لایحه همسان‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری اظهار داشت: الحمداله لایحه ای که دولت در مورد همسان سازی حقوق کارکنان دولت در روز یکشنبه به مجلس ارائه کرد شامل بازنشستگان لشکری نیز خواهد شد.

آصفری ادامه داد: امیدواریم این قشر از بازنشستگان لشکری، بویژه رزمندگانی که واقعا معسر هستند و شرایط حقوقی آنها مناسب نیست و همچنین کارکنان نیروهای مسلح که در دوره اول بازنشسته شده اند و متاسفانه با مشکل جدی دریافت حقوق مواجه هستند، ان‌شاالله با اجرایی شدن این لایحه مشکلاتشان برطرف شود و این یکی از موضوعات مهم و جدی است که ما در مجلس به دنبال آن هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص جانبازان زیر ۲۵ درصد یادآور شد: متاسفانه این قشر از ایثارگران از خدمات لازم برخوردار نیستند و تقاضای رسیدگی به این مهم وجود دارد و مجلس نیز آماده همکاری در این خصوص است. همچنین با توجه به اینکه قرار است برنامه هفتم در دولت تصویب شود انتظار می رود که در این برنامه در بخش بودجه سنواتی، به جانبازان زیر ۲۵ درصد توجه بیشتری شود.

*معرفی