تاریخ : 1401,سه شنبه 19 مهر12:16
کد خبر : 93859 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در کرمانشاه کلید خورد



معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم آغاز به کار فیلم سینمایی «اتاقک گلی» گفت: در سال جاری ساخت یک اثر هنری فاخر در حوزه ایثار و شهادت در هر استان در دستور کار قرار دارد.
 
فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در کرمانشاه کلید خورد/مشارکت بنیاد در تولید آثار هنری حوزه ایثار و شهادت در استان‌های سراسر کشور

محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: یکی از اقداماتی که در سال جاری به دستور ویژه دکتر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویژه پیگیری می‌شود، تولیدات هنری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و بنیاد هر استان باید در تولیدات هنری و ساخت یک سریال یا یک فیلم سینمایی و یا چند مستند فاخر در حوزه ایثار و شهادت مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «اتاقک گلی» از جمله طرح‌های فاخری است که در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه کلید زده شده و از اقدامات فرهنگی بسیار مناسبی است که در حوزه دفاع مقدس انجام می‌شود. این فیلم سینمایی در واقع روایتی از حملات جنایتکارانه منافقان کوردل در سال 1367 به روستای شیان اسلام‌آباد غرب است که از جهتی بیانگر خوی وحشیانه و ددمنشانه مدعیان دروغین دفاع از خلق بوده و از جهتی دیگر نیز مبین رشادت‌ها، شهامت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های مردان و زنان سلحشور و غیرتمند کرد این دیار در دوران دفاع مقدس و عملیات غرورآفرین مرصاد است.

هاشمی با بیان اینکه 40 درصد از هزینه ساخت این فیلم بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: این فیلم همچنین با پرداختن به نحوه و چگونگی به شهادت رسیدن 13 تن از شهدای گرانقدر لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) از جمله شهدای والامقام مظفر و همچنین شهادت مداح شاخص جبهه و جنگ شهید گرانقدر «غلامعلی رجبی» بر آن است که گوشه‌ای از حماسه‌آفرینی‌های مردان بی‌ادعای روزهای خطر را برای جامعه اسلامیمان به ویژه نسل جوان امروز به نمایش بگذارد.

وی در پایان از حضور فعال بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه فیلم‌های سینمایی برای حضور در جشنواره‌ها خبر داد و افزود: بنا داریم با قدرت و توانی مضاعف در حوزه‌های هنری حضوری جدی داشته و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مؤثری را به انجام رسانیم.
در این مراسم سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه و ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه حضور داشتند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید امور ایثارگران در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه به همراه خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد استان و دیگر مسئولان همراه ضمن بازدید از موزه شهدای کرمانشاه از نزدیک با اقدامات و نیازهای این موزه فرهنگی آشنا شد.
هاشمی همچنین ضمن حضور در گلزار مطهر شهدای گلگون‌کفن کرمانشاه با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای گرانقدر خطه کرمانشاه ادای احترام کرد.


منبع : isaar.ir